Avatar billede caand Nybegynder
18. juni 2008 - 16:37 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

overvejelser inden formatering.

hej.. Jeg vil formattere min computer, da jeg har været en masse problemer med virus osv på det sidste og jeg en masse lort jeg ikke kan få slettet og sådan.. Men hvilke programmer ville være smarte at brænde ned inden formationen?.. virus og firewall og hvad mere?
Avatar billede killer_bee Nybegynder
18. juni 2008 - 17:23 #1
du kan ikke bare brænde en installeret program, altså det folder den er i, da det ville ikke virke bagefter. Du skal have installerne for at kunne geninstallere.

Men ellers er det jo personligt hvad man bruger af programmer, de små freeware programmer kan man jo downloade igen bagefter. de programmer som man har købt over nettet ville jeg nok også brænde ned, hvis du har altså sådan nogen. Firewall of Antivirus er nok gode bud. Ellrs har man jo CDer til det andet man bruger.
Avatar billede caand Nybegynder
18. juni 2008 - 17:28 #2
Jaja, det er jeg skam klar over:).. Jeg mente hvilke program filer jeg sku downloade  og brænde:)..
Avatar billede collin Nybegynder
18. juni 2008 - 18:31 #3
Du kan vist ikke undvære et styresystem. Men det har du vel nok på CD eller ...!?? Med nogle præ-installerede computer kan installerings 'CD' faktisk være en skjult partition på din harddrive. Så formaterer du hele lortet vil den også være væk! Pas på!
Avatar billede vejmand Juniormester
18. juni 2008 - 18:38 #4
Avatar billede caand Nybegynder
18. juni 2008 - 19:26 #5
Jeg har xp home på cd ja:). jeg har os formatteret den før, og har styr på hvordan det gøres.. jeg ville bare lige sikre mig at jeg huskede det hele. og omd er var andre ting jeg bør have med..
18. juni 2008 - 20:45 #6
(Som <vejmand> skriver!!!)
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2008 - 09:04 #7
Drivere til netkortet hvis det skulle være nødvendigt ;)
Avatar billede mmmap Nybegynder
20. juni 2008 - 09:16 #8
Ja, du skal i hverfald vide hvor du kan finde dine drivers - og er det på nettet skal du lægge netkort-driveren ned på en cd/lager enhed. Du kan også bruge DriverMax, et gratis program som automatisk eksporterer/importerer alle computerens drivers. Desuden skal du afregistrere(sker ofte automatisk efter afinstallation) alle programmer som kræver en Serial code, for ikke at møde problemer når du skal installere dem igen.
Avatar billede caand Nybegynder
20. juni 2008 - 11:14 #9
Jeg har alle mine hardware drivere på en cd..
Avatar billede caand Nybegynder
14. november 2011 - 21:42 #10
luk