Avatar billede cautoo Nybegynder
17. juni 2008 - 21:54 Der er 1 løsning

Langsom netværkkontakt i opstart

Hej eksperter
Jeg sidder med en problemstilling, som jeg ikke aner hvor fejler, så jeg ved faktisk ikke rigtig hvilke informationer der skal bruges for at rette det.
Jeg har på min vista maskine (altid) haft noget der føles som en langsom opstart. Jeg kan rimelig hurtigt bruge computeren til alm. programmer. Men der går ca. 1-2 min før jeg kommer på netværket (kan ikke få informationer fra nettet gennem IE, og logoet i proceslinien viser "offline" status).
Lignende problem gælder for min batteriindikator.
Det virker umidelbart som om der går rigtig langt tid før netværkstingene på computeren kommer igang.
Jeg er "rimelig" sikker på at jeg har nogle fornuftige drivere installeret osv. og jeg har tjekket at der ikke ligger nogle programmer der tager meget tid af opstarten.
Nogen der ved hvad der kan være galt?
Computeren jeg har er en FS s6410 http://www.fujitsu-siemens.com/products/mobile/notebooks/lifebook_s6410.html

En ekstra ting jeg er begyndt at opservere:
Da jeg sidder på et netværk der har noget sikkerhedsfirewall på, er der ikke lige program, som logger ind på firewallen når jeg går på et netværk. Denne kommunikation kan jeg se, at allerede er foregået lige så snart proceslinien dukker op, men så er det som om jeg mister forbindelsen igen, inden jeg endelig kommer på. (dog er dette et gæt- da programmet ikke er så informativt, andet end online, offline og kommunikationen)
Desuden har jeg opserveret at det heller ikke tager så langt tid at komme på netværket efter en "dvale" eller "standby".
Avatar billede cautoo Nybegynder
28. juni 2008 - 21:31 #1
Lukker