Avatar billede trine9876 Nybegynder
17. juni 2008 - 12:13 Der er 3 kommentarer

Pivottabel - for mange række eller kolonneelementer

Hej

jeg kan ikke forstå at når jeg har gang i en pivottabel og vil tilføje en ekstra kolonne får jeg fejlmeddelsen "ændring kan ikke foretages pga for mange række eller kolonne elementer". Jeg mener ikke at det umiddelbart gør min pivottabel meget større (flere rækker) men blot yderligere info i den pågældende kolonne. kan der være en indstilling jeg skal justere??

MVH
Trine
Avatar billede palle_ib Nybegynder
17. juni 2008 - 17:22 #1
Hvis du har nogle kolonner med formler eller tekst som overskrives hvis du udvider området så kommer den besked.
Kan det være den fejl den forsøger at melde?
Avatar billede trine9876 Nybegynder
19. juni 2008 - 09:05 #2
Nej det er det desværre ikke - fordi der fortæller den bare at det vil overskrive eksisterende data, men giver tilladelsen til at gøre det. ved denne fejlmeddelse kan det ikke lade sig gøre at få data med.

mvh
Trine
Avatar billede jaakko Nybegynder
21. juni 2008 - 10:51 #3
Når Excel skriver "ændring kan ikke foretages pga for mange række eller kolonne elementer", er det næsten altid fordi der ikke er KOLONNER nok. Du må derfor finde en anden måde at "vende" dine data på i Pivot-tabellen, for at kunne vise det du ønsker. Måske du allerde er klar over det, men ofte kan sådanne problemer løses ved enten at tilføje relevante kolonner til kilde-arket eller ved at indsætte "calculated fields" i pivot-tablelen. Endlig kan en mulighed også være at "gruppere" vise data for at minimere pivot-tabellen. Havde du f.eks. data for "bil", der kunne hedde "Volvo", "Fiat", "Opel" osv. kan du lave en gruppe der bare hedder "Alle biler".