Avatar billede Boddicker Seniormester
17. juni 2008 - 11:51 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Max. hastighed på Speedstream 4100

Hej

Da jeg netop i dag har bestilt en opgradering af min internetforbindelse fra 8mbit til 20mbit, ville jeg lige for en god ordens skyld tjekke, at mit modem rent faktisk var i stand til at levere 20mbit.

Efter lidt søgen fandt jeg et par svar, der sagde, at min udgave af Siemens Speedstream 4100 IKKE kunne levere mere end 10mbit.

Jeg ringede til TDC for at spørge dem og efter bare 30 minutters ventetid og en samtale med en supporter, der fattede nul, fik jeg svaret, at det kunne den sagtens.

Det smukke ved samtalen var, at han aldrig forstod, at der findes flere versioner af Speedstream 4100 (!), og det netop var det, der  var problemet.

Min part-nr. ender på A10 - hvilket skulle indikere, at den kun kan klare 10mbit.

Kan det bekræftes, at den kun kan klare 10mbit?
Avatar billede leif Seniormester
17. juni 2008 - 21:14 #1
Når du får ordrebekræftelsen står det så vidt jeg husker normalt endeligt hvor vidt du skal have skiftet udstyr eller ej.
Avatar billede strife Nybegynder
24. juni 2008 - 22:54 #2
Du kan måske have ret i det med A nummeret, min ender på A20 og jeg har 20 Mbit
Avatar billede Boddicker Seniormester
25. juni 2008 - 08:46 #3
Der kom, som jeg selv havde regnet med, et nyt modem med A20 som sidste del af nummeret. Skammeligt at TDC's supportere ikke vidste bedre...