Avatar billede fld Nybegynder
17. juni 2008 - 10:42 Der er 10 kommentarer

Server til mindre firma

Hejsa,

Jeg er på udkig efter en server til vores kontor.

Vi arbejder max 3 personer på kontoret og er af og til ude at arbejde hvor det ville være rart at kunne få adgang til det materiale der må være behov for. Vores hjemmeside vil vi fortsat ha ude i byen, men vil MEGET gerne hoste vores egen Exchange Server.

Der skal laves daglig backup og jeg ved ikke så meget om sikkerheden, hvad der skal til.?

Ha i nogle forslag til software, hardware opsætning og om man med fordel kan købe noget færdigt fra f.eks HP
Avatar billede fld Nybegynder
17. juni 2008 - 10:45 #1
Hov, skal også ha en print server.
Avatar billede supertekst Ekspert
17. juni 2008 - 10:57 #2
Prøv at kontakte HP og beskriv Jeres behov - de har mange forskellige muligheder, så vidt man kan læse sig til i fagpressen.
Men det ville også fornuftigt at finde et alternativ - for sammenligningens skyld.
Avatar billede fld Nybegynder
17. juni 2008 - 11:32 #3
Ja, HP køre en del kampagner for tiden

Jeg har kig på en af disse: http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/sm/WF25a/1-3-351807-351807-12083641-81668703.html men hvilken vil være bedst?

Så ville jeg gå ud og købe to af disse:
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/sm/WF06b/34307-342017-342017-342017-637737-81533770-81565203.html#null

Vil i anbefale andet?
Avatar billede fld Nybegynder
17. juni 2008 - 11:58 #4
Som backup, vil man skulle bruge en tapestreamere, eller hvad vil i vælge?
Avatar billede supertekst Ekspert
17. juni 2008 - 14:34 #6
BackUp/TapeStreamer: Det er nok den billigste løsning.. - andre muligheder kan søges på HP-siden via "backup"
Avatar billede gulkings Nybegynder
17. juni 2008 - 14:46 #7
Der er jo mange om budet - både Dell, IBM og HP har servere til det behov du skal have dækket.
Hos Dell er det nok omkring 840 serien du skal kigge efter.
Ved HP, bliver det Proliant ML 110-150 G5.
IBM har deres X3 serie.

Dell har en smart backup løsning med deres RD1000 drev, der i virkeligheden er et 2.5" HDD drev. Ellers er tape eller remote backup også en løsning
Avatar billede gulkings Nybegynder
17. juni 2008 - 14:53 #8
Forresten - hvad skal du med den tynde klient? Hvis I af og til skal i "marken" kan I jo ikke tage den under armen...
MHT. software - mener du OS eller hur? Umiddelbart kan en MS SBS 2003 R2 håndtere VPN, mail- fil- app- og print server, og der ligger vist jeres behov?
I det hele taget ville jeg kontakte et mindre IT firma, og lade dem komme med tilbud - medmindre du selv syntes du har overblikket til at håndtere det.
Avatar billede fld Nybegynder
17. juni 2008 - 16:02 #9
gulkings, ja jeg snakker om MS SBS 2003 R2

Det er så sjældent at vi selv skal lægge pc'er til når vi er ude (revisionsfirma) og ellers er der en bærbar til rådighed som vi kan ta med.

Jeg kan ikke forstå at der ingen begejstring er for Iomega?
Avatar billede gulkings Nybegynder
17. juni 2008 - 19:37 #10
Mit kendskab til Iomega ligger mange år tilbage, og da var det ikke noget at råbe hurra for. Om det forholder sig sådan idag ved jeg ikke. Hvor store mængder data snakker vi om?
Kender ikke din viden på området, men ellers er en færdig pakke fra en af de 3 førnævnte et godt bud - der går du ikke helt forkert i byen. Har du mod på selv at rode med opsætning osv.?