Avatar billede meek Nybegynder
16. juni 2008 - 11:38 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Netværks KVM, findes det?

Hej Eksperter,

Jeg har siddet og googled lidt uden det store resultat. Er der nogen der er bekendt med om der findes en KVM-boks som selvfølgelig har Mus/Keyboard/Skærm stik til X antal klienter men istedet for at skulle have skærm/mus/keyboard sat til lokalt kan tilsluttes netværk hvor man så fra sin arbejdsstation kan fange boksen vha. noget medfølgende software.

Således kan man have X-antal servere kørende men med konsol-adgang remote. Jeg ved at der findes nogle dyre high-end produkter, men er ude efter noget "billigt" sådan til hjemmebrug?

/Meek
Avatar billede ierikk Nybegynder
16. juni 2008 - 12:01 #3
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=129874&searchArea=products&Soegeord=2+porte+switch
? er det noget i retning af dette du søger
jeg kører med 2 compure på 1 som denne
Avatar billede meek Nybegynder
16. juni 2008 - 12:05 #4
ohh drenge.. begge links er til alm. KVM-switche.....

jeg søger som beskrevet en switch som kan sluttes til netværk og således tilsuttes til via en anden arbejdsstation via. netværk...

Jeg kan næsten ikke forklare det bedre.
16. juni 2008 - 12:29 #5
... altså styres/moniteres over IP på en eller anden måde ?
Sådan en har jeg haft fingrene i fornylig.

Prøver lige at finde Link...
Avatar billede ierikk Nybegynder
16. juni 2008 - 12:31 #6
http://www.1tegration.dk/
der har jeg købt min, pris ca. 250- kr
du kan da prøve at kontakte dem
16. juni 2008 - 12:37 #7
http://www.kvm-switches-online.com/dsr1031.html ???

(Den jeg arbejede med havde 48 porte, 3 skærm/tastatur/mus muligheder, samt tilsvarende over en IP forbindelse. Kunne så styres via en hjemmearbejdsplads forbindelse. Ganske smart.)
Avatar billede meek Nybegynder
16. juni 2008 - 17:20 #8
ierikk > det hjælper ikke meget at du sender lidt til en shop, det er jo produktet jeg er ude efter, hvad hedder skidtet?

karise_larry > præcis sådan en, men er ude efter en "billig" løsning. den boks du har arbejdet med koster $1200 hvilket forhandlet i Dk (med deres avancer) giver 10000,- vel...
16. juni 2008 - 20:27 #9
(Den kostede 55.000 Dkr incl 48 stk. adaptorer!!! - men for S**** den er smart. Så det ikke nødvendig at rende til Serverrummet i tide og utide. Og kan ses/bruges hvor som helst der er en internet forbindelse - også ude i verden for nogle af vores softwareleverandører - eller mig selv for de sags skyld - selvfølgelig med diverse Login/kode. Induviduelt pr. PC hvis man ville det. Og med Log om hvem der er på/hvornår osv osv ... Krævede selvfølgelig en del kabling... Det var det folk til *S*)
Avatar billede ierikk Nybegynder
16. juni 2008 - 20:46 #10
"ierikk > det hjælper ikke meget at du sender lidt til en shop"
den bemærkning fostår jeg ikke, men selvfølgelig, hvis, du ikke vil stille dem et lille ?, så skal du ikke gøre det for min skyld
Avatar billede meek Nybegynder
16. juni 2008 - 22:08 #11
karise_larry > det lyder ret nice. vores sag er lidt en anden. Det var mening at vores brugere ude i verden på små kontorer kunne have en stående som de kunne dokke til deres laptop/desktop hvis de havde problemer og på den måde få en supporter fra DK til at se på den. Derefter er det kun krævet af den har én port til en PC men så med netkort så man netop kunne tilgå den via Internettet.

ierikk > du har sendt et link til en forside? jeg forespørger et produkt.. har ingen anelse om hvad jeg skal lede efter på den side.
16. juni 2008 - 22:14 #12
<meek>: Smart idé - har dog ikke set en sådan "enkelt" ports box...
Avatar billede meek Nybegynder
16. juni 2008 - 23:03 #13
nej, desværre ;-)