Avatar billede vessel Nybegynder
16. juni 2008 - 09:45 Der er 1 kommentar og
1 løsning

SBS 2003 og 2 netværk.

Jeg har sat en SBS 2003 server op.
Der er to netkort i maskinen, og de skal køre på hver deres netværk.
netkort1 kører på 10.0.0.x netværket.
netkort2 kører på 192.168.200.x netværket.

Det hele kører fint på 10-netværket (fil, print, dhcp)
Men på 192-netværket kan jeg ikke tilgå serveren - siger bare at maskinen ikke bliver findet når man prøver at tilgå den. Kan sagtens pinge maskinen.
Der er flueben i Microsoft Fil-og udskriftsdeling på netkortet.

Hvor kan problemet ligge?
Avatar billede gulkings Nybegynder
17. juni 2008 - 13:42 #1
Kan det være noget med at SBS opfatter det ene netkort som værende WAN? I så tilfælde vil den interne FW blokere for den trafik.
Hvordan har du sat de 2 netkort op? Med Connect to internet i server management?
Avatar billede vessel Nybegynder
01. juli 2008 - 17:21 #2
Jeg fik det til at virke ved at slette netkortet og installere det igen...