Avatar billede pcal Nybegynder
15. juni 2008 - 21:48 Der er 7 kommentarer

Ændre i router opsætning

På den cd der følger med min router står der at jeg skal logge ind på 192.168.1.1 for at lave opsætningen. Men her kommer jeg ind på en side hvor der står prestige 2602R-61. Jeg ved ikke hvad dette er.

Jeg har tidligere kunne logge ind ved hjælp af et ikon, der tilsyneladende er forsvundet.

Hvad gør jeg nu?
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
15. juni 2008 - 21:59 #1
Hvis du gå ind på http://192.168.1.1

Og få du prestige 2602R-61, så er det din router.
Den spørger dig sikkert omkring brugernavn / kodeord, dette har du muligvis selvangivet eller din udbyder har angivet dette for dig.

Hvilket Internet forbindelse har du?

Hvad er problem stillingen?
Avatar billede pcal Nybegynder
15. juni 2008 - 22:18 #2
Hej dalbjerg,

min router hedder ikke sådan. Og der sker heller ingenting ved at indtaste en adgangskode.
Jeg fik adgang til administrationen i går vha et ikon og kunne se at adressen var 192.168.1.2/  og så et eller andet mere jeg ikke kan huske. Jeg har desværre ingen historik over besøgte sider.

Min problem er at jeg ikke kan få forbindelse hvis jeg har kryptering på. Så jeg skal ind og se hvordan det egentlig er sat op derinde.
Avatar billede showsource Seniormester
15. juni 2008 - 22:23 #3
Der er en knap på routeren du kan holde inde, ( sikkert blyantspids str. ), så bliver router nulstillet.
Er jeg ret sikker på!

Og prøv så igen at gå ind på den.
Avatar billede pcal Nybegynder
15. juni 2008 - 22:28 #4
Der er ingen knapper overhovedet på min router:-(
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
15. juni 2008 - 22:33 #5
Hvad hedder din router?

Du har midsforstået noget, det du prøve at rode med er din accesspoint.
Din router er den ting du har fået fra din udbyder.
Avatar billede pcal Nybegynder
15. juni 2008 - 22:37 #6
Dalbjerg: Det kan sagtens være jeg har misforstået noget. Jeg aner intet om dette her;-)

Min router er en linksys WRT54GC