Avatar billede oprah Nybegynder
15. juni 2008 - 21:10 Der er 6 kommentarer

i gang med PHP

Hejsa

Jeg har tænkt mig at lære mig selv PHP. I den forbindelse vil jeg gerne vide, om PHP er svært at lære? Hvor kommer jeg bedst i gang. Kan koden skrives i Homesite? Kan koden skrives ind i Html?

/Oprah
Avatar billede jakobdo Ekspert
15. juni 2008 - 21:19 #1
Det er svært at sige om PHP er svært eller nemt at lære, det kommer an på hvilke forudsætninger du har.
Har du f.eks. kodet i andet sprog tidligere, så burde det være nemmere, end hvis du aldrig har kodet før.
Hvordan du kommer i gang, er også forskelligt. En ide kunne være at låne/købe en bog om emnet og så tage det helt fra bunden af.
En anden ting kunne være at kaste sig ud i at kode noget basalt, f.eks. den klassiske gæstebog/tagwall.
Ang. Homesite: Så kender jeg det ikke, men mit gæt er ja.
HTML kan godt blandes sammen med PHP, men så skal filen ende på .php og ikke .html eller .htm.
Avatar billede akyhne Nybegynder
15. juni 2008 - 22:47 #2
Jeg lærte faktisk alt PHP på http://www.webcafe.dk/ men den er desværre nedlagt. Der var masser af gode eksempler. Desværre er jeg ikke siden stødt på en side med så god forklaring. En nem/billig måde at komme i gang på vil jeg tro kunne være PHP/MySql for dummies. "XX for dummies"- hæfterne plejer at være ret gode.
Avatar billede henninghabor Nybegynder
16. juni 2008 - 00:00 #3
Som akyhne lærte jeg også PHP fra webcafe.dk, der desværre er nedlagt. På biblioteket lånte jeg en bog, der hedder et eller andet med PHP & MySQL. Her kommer du pænt igennem begge dele. Den findes på dansk og har et hvidt omslag.

Kan du i forvejen javascript, har du nemt ved PHP.

www.php.net finder du en omfattende dokumentation fra de der udvikler PHP. :)
Avatar billede buttersi Nybegynder
17. juni 2008 - 12:34 #4
Avatar billede dkfire Nybegynder
17. juni 2008 - 13:09 #5
Kan også findes under:
http://webacfe.epx.dk
Avatar billede dkfire Nybegynder
17. juni 2008 - 13:10 #6
Hmm gik lige lidt hurtigt:

http://webcafe.epx.dk