Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2008 - 17:32 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hvilken firewall

Leder lidt efter en software firewall - men hvilke kan anbefales? Kender selv ZoneAlarm
Avatar billede vejmand Juniormester
15. juni 2008 - 19:44 #1
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2008 - 20:52 #2
Kan se, at nogle af de gratis firewalls de anbefaler ikke kan bruges med Windows Vista :-(
Avatar billede vejmand Juniormester
18. juni 2008 - 09:56 #3
Prøv at læse denne tråd, måske du kan bruge det: http://www.spywarefri.dk/Forum/topic.asp?TOPIC_ID=37492
Avatar billede tramm Nybegynder
18. juni 2008 - 10:56 #4
Altså, den firewall der er indbygget i XP/Vista er faktisk udemærket. Problemet med dem er bare at de kun dækker indgående traffik.

Hvis du supplerer den med en McAfee siteadvisor, så er du dækket godt ind.

Er der nogen speciel årsag til at du skal bruge en ekstra firewall?
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2008 - 11:20 #5
Nej. Havde bare forstået,at det var mere eller mindre et must. Jeg sidder desuden bag en router.
Avatar billede tramm Nybegynder
18. juni 2008 - 11:48 #6
Jeg tror at det største behov for en ekstra firewall er mest hvis man har svært ved at holde styr på de programmer der ligger og bruger af ens netforbindelse ;)
(jeg peger selvfølgeligt ikke fingre)!

Men ja, selvfølgeligt er det en god idé - man kan jo aldrig få for meget sikkerhed.
Jeg mener at Avast har en gratisfirewall også hvis det er. Mener den kan køre vista også. Det er nok lidt hvad man finder mest anvendeligt, der burde ikke være nogen forskel på hvad de yder.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
30. juni 2008 - 22:59 #7
isa server
Avatar billede tramm Nybegynder
01. juli 2008 - 08:27 #8
Isa server? :D

Det er nu nok lidt overkill til en privat maskine ^^

Isa serveren er jo en fuld funktionel firewall, og desuden kræver det at han har en pc mere at gøre godt med.

Isa server er no go.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
19. juli 2008 - 13:27 #9
isa server er det eneste rigtige
alle har vel en ekstra pc med 2 netkort
desuden knytter du bare aret, TRAMM, det var jo ikke dig der stillede spørgsmålet
Avatar billede tramm Nybegynder
21. juli 2008 - 09:08 #10
Den kommentar fanger jeg ikke lige helt? - er det ikke meningen at vi skal rådgive personen der stiller spørgsmålet?

Hvad er idéen med at købe en licens til en ISA server? Der er da ingen private der har brug for sådan en, og hvem skulle sætte den op? Så kan man ligesågodt købe en lille hardware firewall. ISA server er no-go.

I stedet for at begynde at få mig til at knytte aret, så tag diskutionen op. Så kan psnabe selv bedømme hvad der er smartest.
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2008 - 12:54 #11
ISA er nok lige overkill for mig. Bor i en kollegielejlighed - så det med at have en ekstra PC stående, der kører hele tiden - er lidt problematisk. Jeg er gået tilbage til ZoneAlarm - det er nok ikke den bedste, men jeg kan finde ud af den. Prøvede Comodo, men synes jeg fik en del "spørgsmål", jeg skulle tage stilling til.
Avatar billede vejmand Juniormester
26. september 2008 - 02:54 #12
Er problemet løst?
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
19. oktober 2008 - 21:32 #13
no go
Avatar billede SWnet Nybegynder
09. april 2009 - 00:19 #14
Har en ISA Server 2006 til at køre private, og det er en gode firewall.

Hvis man vil have en gode sikkerhed, (har en Zywall 35 UTM foran)
Avatar billede vejmand Juniormester
09. april 2009 - 02:10 #15
OAU