Avatar billede denjoer Nybegynder
15. juni 2008 - 14:48 Der er 3 kommentarer

mange mediekonverter på netværk

Hej Vi har mange mediekonverter på et netværk hvor strømforsyningen ofte går i stykker. Nogen der har ideér til hvorfor det sker? På forhånd mange tak.
Avatar billede aners Nybegynder
16. juni 2008 - 19:53 #1
Hvorfor hvad sker? Prøv at være LIDT mere præcis i din spørgen.

Hvis I har problemer med strømforsyningen (altså ind i bygningen), kan i med fordel sætte f.eks. en UPS op som sørger for at skære de værste spikes af.
Avatar billede denjoer Nybegynder
16. juni 2008 - 20:45 #2
Hej, undskyld hvis jeg har udtrykt mig upræcis. Endelig spørg hvis det er.
Vi har et netværk med rigtig mange mediekonverter i krydsfelterne. En dårlig løsning enig. Strømforsyningen på mediekonverteren går tit i stykker og skal derfor skiftes ud med en helt ny hver gang. surt show.. Ville bare høre om der var nogen som havde idé til hvad det kunne skyldes eller om der er et geni med en bedre løsning. Selv har jeg tænkt på at skifte de mange mediekonvertere ud med gigabit switche men ved nu ikke om det ville være okey.
Avatar billede aners Nybegynder
16. juni 2008 - 21:16 #3
Altså snakker vi fra f.eks. fiber til kobber?

Hvis psu'erne dør regelmæssigt, så få elselskabet til at kontrollere jeres strøm, hvis spændingen svinger meget, kan du sagtens opleve at dit udstyr står af.

Som jeg nævnte før, så prøv at smide en UPS foran, som tager de værste spikes (uregelmæssigheder i strømmen).

Du kan som en billig løsning også købe en "strømmåler", indstille den til V (spænding) og stå 8 timer og glo om tallet skifter synderligt, men mon ikke din chef mener det er bedre med UPS? ;)

Held og lykke med det