Avatar billede Peter Nissen Nybegynder
14. juni 2008 - 19:45 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

IP-adresser

Hej alle.
Jeg har lige nu en intern og en ekstern IP-adresse. Kan man på en eller anden måde lave det om til at kun være en ekstern? Det er mest fordi jeg ikke kan "hoste" i spil.
Eller rettere, det kan jeg godt, men så genkendes der kun den interne IP, og så kommer vi ingen vegne...

/Valla
Avatar billede supersquirrel Nybegynder
14. juni 2008 - 20:01 #1
Har du nu husket at åbne din port?
Hvis du f.eks. skal hoste en counter strike server skal du i de fleste tilfælde have åbnet port 27015 (mener jeg det er)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
14. juni 2008 - 20:02 #2
Der ligger gode guides her:

http://portforward.com/routers.htm
Avatar billede Peter Nissen Nybegynder
15. juni 2008 - 19:26 #3
Hmm, kan umiddelbart ikke lige finde ud af om det er det, der skal til. Det er primært warlords IV vi tænker på. Man kan desværre ikke længere spille den over Ubi.com
Skal nok vende tilbage når jeg har prøvet lidt mere.
Avatar billede Peter Nissen Nybegynder
30. juni 2008 - 21:04 #4
Kunne desværre ikke få det til at virke, men tak for hjælpen. Smider I ikke begge et svar, så kan jeg give points.
Avatar billede supersquirrel Nybegynder
30. juni 2008 - 22:04 #5
Ingen point til mig tak :)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
01. juli 2008 - 06:36 #6
Hvad er problemet da?
Avatar billede Peter Nissen Nybegynder
01. juli 2008 - 14:32 #7
Problemet er at jeg har en intern og ekstern IP-adresser. Jeg skal have lavet det om til kun at være en ( ekstern ). Men det kan sandsynligvis ikke lade sig gøre uden at ændre internet-udbyder...
Avatar billede thesheriff Nybegynder
01. juli 2008 - 15:54 #8
Og hvad sker der, når du laver portforwarding?
Avatar billede Peter Nissen Nybegynder
01. juli 2008 - 16:24 #9
Det er en fin oversigt, men jeg aner ikke hvilken jeg skal vælge? Jeg har ingen ide om hvad min router er for en!?? Det duer vel ikke bare at jeg vælger en tilfældig?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
01. juli 2008 - 18:17 #10
Du kan vel læse mærke/model på selve routeren?
Avatar billede Peter Nissen Nybegynder
01. juli 2008 - 20:25 #11
Nej, det kan jeg ikke. Jeg bor på et kollegie med ca. 200 andre hvor alle har en delt IP-adresse. Jeg har kun et netværkskabel fra min computer til et hul i væggen :-)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
02. juli 2008 - 06:27 #12
Så kan det kun lade sig gøre, hvis du får hjælp/lov af den IT-ansvarlige.
Avatar billede Peter Nissen Nybegynder
27. juli 2008 - 09:51 #13
Lukker lige, men tak for hjælpen.