Avatar billede ruch Nybegynder
13. juni 2008 - 17:28 Der er 6 kommentarer

Hvilket digital kamera?

Hej, jeg har kigget på nogle digitalkameraer, og jeg er kommet frem til disse 3.

Canon Ixus 970 Is
http://www.platan.dk/product_info.php?products_id=1167

Canon Ixus 860 Silver
http://www.platan.dk/product_info.php?products_id=699

Canon Ixus 80 IS Sølv
http://www.platan.dk/product_info.php?products_id=1185

Jeg vil gerne have 970'eren, fordi den er bedst, men er den så meget bedre end de andre at den er vær at købe?
Avatar billede sleeper Nybegynder
13. juni 2008 - 17:34 #1
Det kommer an på hvad du skal bruge den til.

En af de store fordele ved 970 is er at den har 5x optisk zoom
og så er det en 10 Megapixels hvor de andre har 8
Avatar billede ejldk Nybegynder
13. juni 2008 - 17:38 #2
Jeg vil vove at påstå at du ikke kan se forskel på 8 og 10 megapixels, med mindre du forstørrer dem meget op.
Men som sleeper siger, så er det klart en fordel med 5x optisk zoom!
Avatar billede dennism Nybegynder
13. juni 2008 - 18:12 #3
Min mening:

Jeg vil klart anbefale dig at købe IXUS 960 IX. Jeg valgte selv dette kamera, og havde også kig på de andre modeller som dig. Jeg er rigtig glad for mig, og det tager nogle rigtig gode billeder. Jeg købte adgang til kameratests på tænk.dk, hvor 960 IX var den bedste i test. Kameraet skulle over-all være bedre end de andre! Til sidste var jeg i tvivl om det skulle være 960 eller 970, men da jeg så 970 i en fysisk butik var jeg slet ikke i tvivl om, at det skulle være 960 - jeg kan ikke lide designet på 970.
Tænk på, at specifikationerne ikke fortæller alt om kameraet!

Som  ejldk siger, så er 8 eller 10 megapixels hip som hap - det er ikke det du skal gå efter! Mange påstår at kameraer på over 7-8 megapixel faktisk tager billeder med dårligere kvalitet og med mindre detaljer, da disse kameraer har nogle indbyggede funktioner til at gøre billedet fint i høj opløsning - og disse skulle faktisk fjerne de gode detaljer. Da man sjældent skal bruge den høje opløsning vil de fleste nok vælge de gode detaljer :)
Avatar billede ruch Nybegynder
13. juni 2008 - 18:29 #4
Tror at jeg vil gå efter 960 eller 970, så tager ned i en butik for at se lidt nærmere på designet.
Og tak for svarene :)
Avatar billede dennism Nybegynder
13. juni 2008 - 18:35 #5
Lyder som en god idé. Jeg var heldig at finde begge kameraer i elgiganten - så er det jo nemt at sammenligne dem med hinanden.
En lille ting: hvis du ved, at du vil lave mange videofilm, så skal du lige have i mente at 970 har bedre opløsning på video. Men hvis det ikke er tilføjet, så skulle 960 i følge diverse tests være bedst rent billedemæssigt.
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2008 - 22:07 #6
hvad med canon g9