Avatar billede comrades Nybegynder
13. juni 2008 - 12:52 Der er 8 kommentarer

ekstern harddisk registreres ikke

Hej

Jeg er ved at gå i hundende og det vil jeg ikke så hjææælp.
Jeg har en bærbar som er gået i stykker og nu har jeg købt en stationær i stedet. Min nye stationære har windows xp. Jeg vil gerne bruge den gamle harddisk (Hitachi Travelstar) som ekstern harddisk og ikke mindst vil jeg gerne have mine data tilbage. Nu er der bare set problem at når jeg tilslutter hardisken til min Pc sker der enten det at den registrerer en ukendt usb lagrings enhed som ikke er læsbar, eller der sker det at den slet ikke registrerer noget. Jeg har prøvet med en andens pc og det fungerede fint. jeg har også prøvet at slå anti virus fra samt at skifte kabel. Nogle ideer??
Avatar billede peet-49 Novice
13. juni 2008 - 12:54 #1
Disken skal være jumpet som master.
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2008 - 13:05 #2
Disken skal være jumpet som master.--->  Hvad betyder det ?
Avatar billede comrades Nybegynder
13. juni 2008 - 13:09 #3
Hej skulle bare skifte til et andet usb. Nu er mit problem bare at den interessante mappe på disken kan jeg ikke åbne. Alle andre mapper er fuldt tilgængelige for mig undtagen mine documents and settings, kan det have noget at gøre med at jeg har en brugerkonto med adgangskode. Altså at jeg måske har låst denne mappe ved at lægge den ind under min egen brugerkonto i windows istedet for fælles
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2008 - 13:09 #4
Har du set i enhedshåndtering og diskhåndtering om den eksterne disk er der ?
Avatar billede vejmand Juniormester
13. juni 2008 - 13:23 #5
Du skal sikkert overtage ejerskabet af mappen: http://support.microsoft.com/kb/308421/da
Avatar billede peet-49 Novice
14. juni 2008 - 08:29 #6
Du er sikker på, at nedbruddet på din bærbare, ikke skylden harddisken, Hitachi er ikke just en af de bedste.
Avatar billede vejmand Juniormester
14. juni 2008 - 12:48 #7
Citat:
"Alle andre mapper er fuldt tilgængelige for mig undtagen mine documents and settings"

Det er grunden til jeg foreslog at overtage ejerskabet af mappen.
Avatar billede vejmand Juniormester
26. september 2008 - 02:56 #8
Er problemet løst?