Avatar billede squazz Novice
13. juni 2008 - 10:58 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Kan høre computeren tænke i mit headset

Hey eksperter

Jeg har et lille problem, hvis det da er et problem, når jeg sætter mit headset i min computer, kan jeg høre når computeren "tænker", eller, jeg kom konstant høre små skrat lyde, som bliver højere og mere intense når computeren arbejder, nogen der har hørm om det før? Og evt ved hvad det kan være?

Mit lydkort er det lydkort som følger med "Maximus Extreme Republic Of Gamers" bundkortet...
Avatar billede squazz Novice
13. juni 2008 - 11:00 #1
Edit: lydene kommer først når computeren siger "Velkommen" :P
Avatar billede f_frigaard Nybegynder
13. juni 2008 - 11:17 #2
Om det er et problem er noget du selv definere. Men eftersom du har bragt det op, så lad os finde en løsning.

Selvfølgelig kan du komme af med disse lyde, det er kun et spørgsmål om hvor drastisk løsningen er.

Er det når pc’en arbejder med harddisken eller er forstyrrelsen der også når den regner i hukommelsen?
Avatar billede squazz Novice
13. juni 2008 - 11:49 #3
Ved ikke hvordan jeg skal definere det, det er nok at jeg flytter med musen :P Hver gang jeg flytter den, kan man høre at jeg med min mås, at åbne en mappe lyder i mit headset som om at det kræver noget af computeren...
Avatar billede ejldk Nybegynder
13. juni 2008 - 12:12 #4
havde det også på min gamle computer...
jeg løste ved at købe et nyt headset, da jeg ar for doven.
men hvis i kan finde en ny løsning, er det jo klart bedre!
kan desværre ikke hjælpe, syntes bare du skulle vide det.
Avatar billede squazz Novice
13. juni 2008 - 12:39 #5
Jeg har bare ikke lyst til at købe et nyt headset, da det jeg har nu er et sennheizer til 700
Avatar billede f_frigaard Nybegynder
13. juni 2008 - 12:43 #6
Prøv med et andet headset som spuazz siger. Evt. med nogle højtalere og lad os høre hvordan det gik
Avatar billede f_frigaard Nybegynder
13. juni 2008 - 12:45 #7
Tror ikke på at det er dit headset. Men for en god ordens skyld prøv at lyt med andet end dine sennheizer. Hvad er det for en type? Skal selv til at have et par.
Avatar billede squazz Novice
13. juni 2008 - 15:46 #8
Mit headset er et Zennheizer HD 555, og det kan varmt anbefales til den kræsne bruger :P
Med anlæg syntes jeg ikke jeg kan høre skratten, og har ikke et andet headset at høre efter med...
Avatar billede f_frigaard Nybegynder
13. juni 2008 - 16:22 #9
Dit anlæg er aktivt, det betyder at højtalerne træker strøm fra lysnettet og ikke fra dit lydkort. Nu tror jeg at dine hovedtelefoner belaster dit lydkort for meget.

Har du data på dit lydkort. Er det en bærbar eller stationer pc?

Kan du ikke prøve at låne et par hovedtelefoner et sted, enten de helt små som man sætter ind i øret eller andet.
Avatar billede squazz Novice
13. juni 2008 - 17:45 #10
Det er en stationær ("Maximus Extreme Republic Of Gamers" har jeg ikke hørt om i bærbare :P)
Det kan være jeg kan finde mine sony E ørepropper et eller andet sted...
Avatar billede f_frigaard Nybegynder
13. juni 2008 - 18:36 #11
;-) kan godt se at det bliver lidt svært at klemme ned i en bærbar. Sorry, jeg fik ikke kigget på dit link.
Jeg har prøvet at finde data på dit lydkort. Jeg fandt noget på
http://www.amazon.co.uk/Asus-Maximus-Extreme-Republic-Gamers/dp/tech-data/B000Z6VXGE/ref=de_a_smtd
men er ikke tilfreds.
Jeg skal bruge noget om højttaler impedans. Dine hovedtelefoner har en impedans på 50 ohm og det burde dit lydkort kunne klare, men når jeg ikke kan finde det er jeg ikke sikker i min sag.
Ved du selv hvor jeg kan finde sådanne data på dit lydkort?
Avatar billede f_frigaard Nybegynder
13. juni 2008 - 18:43 #12
På den sidde jeg har linket her over ser det ud til at alle udgange er beregnet til aktiv tilslutning. ”line-out”. Er der et sted som er beregnet til tilsluttening hovedtelefoner.

1 x audio - line-In - mini-phone stereo 3.5 mm ¦ 1 x audio - line-out - mini-phone stereo 3.5 mm ¦ 1 x microphone - input - mini-phone 3.5mm ¦ 1 x audio - line-out (centre/subwoofer) - mini-phone stereo 3.5 mm ¦ 1 x audio - line-out (rear) - mini-phone stereo 3.5 mm ¦ 1 x audio - line-out (side surround) - mini-phone stereo 3.5 mm
Avatar billede squazz Novice
13. juni 2008 - 18:48 #13
egentligt ikke nej, jeg ved kun hvad edbpriser siger: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=407065
Og så det jeg kan få ud af VIP på ASUS's hjemmeside: (link til deres manual, starter download: http://dlsvr01.asus.com/pub/ASUS/mb/socket775/Maximus_Extreme/e3498_maximus_extreme.zip)
Avatar billede showsource Seniormester
13. juni 2008 - 19:02 #14
Er det onboard lyd ?
Det er vel en velkendt sag at onboard lyd pr. automatik vil gi' mere sus/skrat ?
Avatar billede showsource Seniormester
13. juni 2008 - 19:04 #15
Er ikke lige helt med på hvad Spec. er på edbprisers hjemmeside.

Lydudgang:

    Lydkort / 7.1 surroundkanal / SupremeFX II

        Audio codec:     AD1988B

        Lyd standard:     7.1 surroundkanal

        Lydkort:     Lydkort ??????? Ikke onboard ???????

        Overensstemmelsesstandarder:     High Definition Audio

        Signalprocessor:     SupremeFX II
Avatar billede f_frigaard Nybegynder
13. juni 2008 - 19:17 #16
Hvilket stik bruger du? (farve lime, side 2-27 i manualen)
Avatar billede f_frigaard Nybegynder
13. juni 2008 - 20:03 #17
Har du sat dit kort op til 2 kanaler?

Som jeg læser manualen, så er det kun i den konfiguration at du kan forvente at kunne trække hovedtelefoner.
Avatar billede squazz Novice
13. juni 2008 - 20:22 #18
showsource->
Nej, det er ikke onboard, der var et lydkort med til bundkørtet (SupremeFX II)

f_frigaard->
Jeg bruger det lime stik der er i fronten af computeren (hvis jeg sætter den i et andet stik, er computeren så pædagoisk at den siger det er det forkerte stik, og at jeg skal benytte et andet ^^)
Tror ikke jeg har sat kortet på til 2 kanaler, (da jeg ikke ved hvordan man gør, og hvilke fordele/ulemper det har) :)
Avatar billede f_frigaard Nybegynder
13. juni 2008 - 20:32 #19
Kan du prøve at sætte den op til 2 kanaler?

Fordele ved flere kanaler er at du kan få surround sound, hvis du har højttalere til det.

Fordele ved kun 2 kanaler er at du (måske) kan få dine hovedtelefoner til at virke.
Avatar billede squazz Novice
19. juni 2008 - 14:00 #20
Hvordan sæter man den op til 2 kanaler?
Avatar billede squazz Novice
29. juni 2008 - 12:21 #21
Jeg tror jeg har fundet fejlen...
Jeg prøvede mit headset på en anden persons computer, og her var der også skratten, kan det være fordi der er noget galt med selve headsetet?
Avatar billede squazz Novice
23. december 2008 - 15:00 #22
Efter at have rodet en del med computer og headset viser det sig at det kun er hvis jeg bruger det stik i computeren der er specielt beregnet til headsets at jeg kan høre skratten...
Hvis jeg bruger lydudgangene bag i computeren virker det fint, men bruger jeg udgangen foran er der problemer...
Det eneste problem ved at bruge lyden bagi er, at jeg så kun hører for front højtalerne, og derved mister jeg en del lækker lyd.
Avatar billede squazz Novice
15. januar 2009 - 14:13 #23
lukker, spørgsmålet døde... Jeg fik ikke løst problemet... Opretter måske nyt spg.