Avatar billede maini123 Nybegynder
12. juni 2008 - 17:10 Der er 7 kommentarer

Stationær computer vil (pludselig) ikke tænde

Hey,

Min stationære computer vil pludselig ikke tænde. I går aftes virkede den fint - idag virker den ikke. Jeg har ikke foretaget nogle hardware ændringer. Når strømmen er sat til starter blæseren på grafikkortet og kører i 1 sekund. Så stopper blæseren, og starter igen. Sådan bliver den ved.
Jeg har prøven at tage strømmen fra computeren og lade den stå lidt, men det hjalp ikke.

Er der nogen der ved hvad der kan være galt?
Avatar billede f_frigaard Nybegynder
12. juni 2008 - 17:23 #1
En mulighed er at du overbelaster din strømforsyning. Prøv at tage alt unødvendig HW fra. Og se / lyt til om maskinen starter op.
Avatar billede maini123 Nybegynder
12. juni 2008 - 17:30 #2
@ f_frigaard:
Det ser desværre ikke ud til at afhjælpe problemet. Det ville også undre mig, da jeg har kørt med denne hardware opsætning i noget tid. Den seneste ændring var nyt grafikkort samt ny PSU for nogle måneder siden.
Avatar billede haverslev Novice
12. juni 2008 - 17:37 #3
Det ser ud til at din PSU er stået af (strømforsyning)
Så du kan i første omgang prøve om du kan låne en af en ven.
Avatar billede maini123 Nybegynder
12. juni 2008 - 17:42 #4
@ haverslev:
OK, det virker bare mærkeligt når nu den leverer strøm til grafikkortet. Men jeg må lige se hvad jeg kan få fat på.
Avatar billede haverslev Novice
12. juni 2008 - 17:46 #5
Det er forskellige strømkredse PSU levere til de forskellige hardware - 3,3 / 5 / 12
Avatar billede maini123 Nybegynder
12. juni 2008 - 17:48 #6
Ok, så hvis bare en af kredsene af brændt af, så dør det hele. Fedt.
Har stort set lige købt den (som nævnt, nogle måneder siden), og har ikke overbelastet den på nogen som helst måde. Tror lige jeg tager en snak med butikken, så fremt at det altså er PSU'en den er gal med.
Avatar billede haverslev Novice
12. juni 2008 - 18:02 #7
Prøv at "kortslutte" psu`en og se om den starter, se her hvordan:
http://www.tweakup.dk/article/670/dk/