Avatar billede mpk Nybegynder
12. juni 2008 - 14:07 Der er 1 løsning

Bruge billede bagved GridPanel som baggrund

Hej eksperter

Mit probleme er at jeg ikke kan få parameteren ParentBackground til at virke på det GridPanel jeg har placeret på Form1.

Jeg har placeret et billede direkte på Form1, som er det billede jeg ønsker at bruge som baggrundsbillede, og så har jeg placeret et gridpanel ovenpå, som er opdelt i 3x3 felter hvor der så er placeret forskellige komponenter, men jeg vil ikke have den kedelige grå farve som grid'en default tager, jeg vil gerne kunne se de componenter jeg har placeret på grid'en, og ellers kunne se det billede som ligger bagved grid'en.

Hvordan gør jeg det i Delphi 2006 ?

PS. jeg har også leget med transparent color, men så kan jeg pludselig kigge helt igennem min application og ud på skrivebordet, det var ikke helt det jeg ville ;-)
Avatar billede mpk Nybegynder
18. august 2010 - 12:57 #1
Løsningen blev at droppe GridPanel, og selv kontrolere positionerne af mine elementer direkte på formen, vha. left og top koordinaterne.