Avatar billede curriculum Nybegynder
11. juni 2008 - 17:25 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Restore til dato

Hvordan får jeg kolonne indholdet at blive erstattet med indhold en uge gammelt ? Jeg har forsøgt at restore til et specifikt dato, men indholdet i kolonnerne ændres ikke :(

Hvad laver jeg forkert i min restore ?

Jeg har forsøgt at lave database restore. Der bliver dagligt gjort backup af databasen og flere gange dagligt på loggen. Kan jeg ikke bruge disse backup ?
Avatar billede janus_007 Nybegynder
11. juni 2008 - 17:36 #1
Hvordan ser din restore ud?

Efter du har restored full backup, hvad gør du herefter?
Avatar billede curriculum Nybegynder
11. juni 2008 - 18:49 #2
Jeg restore'er til et bestemt dato, så laver jeg ikke mere.

Skal lave yderligere restore af transaktionerne ?
Avatar billede janus_007 Nybegynder
11. juni 2008 - 22:18 #3
Måske.. det kommer helt an på hvor langt fremme du vil restore til. Eks.vis du laver en full backup øndag, og så evt. transactionslogbackup mandag, tirsdag osv.... Så bliver det lørdag og du finder ud af du behøver at rulle databasen tilbage til tirsdag. Så starter du med at restore full backup og efterflg. mandag og tirsdag.

Hvis du nu blot ville have databasen til at være som ved full backup tidspunktet skal du ikke restore transactionlogs men kun full.

Nu taler jeg dage, men nogle gange kan der være transactionslogs ned til 10min og full backup hver dag - altså igen afhængig af sin backup/ recovery plan.

Er du sikker på at den restore du laver ikke bruger en "fresh" backup?
Avatar billede curriculum Nybegynder
11. juni 2008 - 23:46 #4
Der er et fuldt backup af databasen hver dag, same er der transaktions log backup hver anden time.
Jeg vil restore data til data fra 29/5, hvor data fra 30/5 ikke er med.

Jeg er ikke ekspert i SQL Server, så måske forklarer jeg ikke alle tilstande rigtigt.
Avatar billede curriculum Nybegynder
11. juni 2008 - 23:46 #5
Hvad mener du med "fresh" backup ?
Avatar billede janus_007 Nybegynder
12. juni 2008 - 11:07 #6
Ja nu håber jeg ikke jeg taler ned til dig.. jeg er her kun for at hjælpe :)

Anyway.. det som jeg mener med "fresh" er at du ikke smider den backup på som indeholder de data du vil restore dig væk fra - men nu skriver du at der er full backup hver dag.
Som jeg forstår det udfra, så skal du identificere den korrekte backup fra d. 29/5 og så restore denne!
Nu skriver vi så d. 12.6 dvs. du kommer til at mangle 13 dage i databasen, hvilket er trist :( Dette kan undgåes, hvis du laver en restore med et andet navn og flytter det korrekte data over i den nuværende - det skal gøres manuelt og kan tit være en satans til arbejde, alt afhængig af komplexitet og mængder.

?: På nuværene tidspunkt og forudsat du tager full backup hver dag, vil du have omkring 13-14 full backups liggende + tilhørende transactionlogfiles- er det korrekt forstået?

Jeg ved ikke om du forklarer rigtigt, pyt med det, mon ikke vi finder løsningen med lidt tålmodighed :)
Avatar billede curriculum Nybegynder
16. juni 2008 - 09:43 #7
Når jeg vælger restore til 29/5 og gør brug af "Point in time", så får jeg denne fejl:

Microsoft SQL-DMO (ODBC SQLState: 42000)
Invalid value specified for STOPAT parameter.
RESTORE LOG is terminated abnormally.

Kender du til denne ? hvorfor får jeg fejlen ?
Avatar billede curriculum Nybegynder
16. juni 2008 - 09:49 #8
Når jeg så vælger et andet "Point in time restore", så får jeg følgende fejl:

Microsoft SQL-DMO (ODBC SQLState: 42000)
The log in this backup set begins at LSN 343000000042600001, which is too late to apply to the database. An earlier log backup that includes LSN 343000000042300001 can be restored.
RESTORE LOG is terminated abnormally.

Hvordan finder jeg hvilket backup LSN ..423.. ligger i ?
Avatar billede curriculum Nybegynder
19. juni 2008 - 19:58 #9
Fandt en ikke alt for gammel *.BAK fil, som jeg måtte restore.