Avatar billede rds Nybegynder
11. juni 2008 - 14:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Excel til nordisk codepage 1252, ANSI og uden testkvalifikatorer

Jeg har et Excel-ark jeg skal lave til en tabulatorsepareret tekstfil uden testkvalifikatorer, med nordisk codepage 1252 og ANSI.

Jeg kan godt lave den til en tabulatorsepareret tekstfil. Men hvad med resten?
Avatar billede darrich Novice
11. juni 2008 - 15:10 #1
Excell (office) gemmer standard i ANSI ved eksport til csv.

codepage kan du ikke sættes ved eksport fra Excell.
Avatar billede rds Nybegynder
16. juni 2008 - 10:38 #2
Hvor kan man så sætte den, eller hvordan kan man tjekke hvilken codepage en fil har?
Avatar billede darrich Novice
18. juni 2008 - 18:03 #3
skal den ud og ligge på en hjemmeside?

Hvis det er det så kan du sætte det i koden.

Eksempel på Header info i web fil
  <meta http-equiv="Content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1">