Avatar billede maxmuldjord Nybegynder
10. juni 2008 - 19:16 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Blokere VNC forbindelser

Hej

Når jeg åbner Finder på min MacBook har jeg af og til en computer under shared. Jeg har kryptering på min wireless . Der er tale om 2 forskellige, begge VNC forbindelser, den ene på en Ubuserver den anden på en Mac server. De er der ikke på samme tid. Hvad sker der, er det noget jeg skal have gjort noget ved ? Har lavet en virus scanning men det giver ikke noget.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
11. juni 2008 - 11:44 #1
Der er ikke umiddelbart nogen i den anden ende der kan se din maskine.
-medmindre du har gjort denne synlig.

Du behøver ikke være nervøs for de VNC-maskiner du kan spotte i oversigten.

Du kan eventuelt slå din FireWall til her:
Æblemenuen > Systemindstillinger > Sikkerhed > FireWall

Sæt prik i "Tillad kun vigtige tjenester"

Se om det hjælper . . . så de synlige maskiner forsvinder.
-tror det dog ikke.

Så længe du ikke forsøger at logge dig på VNC-forbindelsen til de enkelte maskiner, sker der i hvert fald intet.
Avatar billede maxmuldjord Nybegynder
11. juni 2008 - 11:56 #2
Takker, undrede mig over hvad dælen det kunne være og hvor de kom fra. Jeg lader det bare være. Jeg har ikke haft min MacBook så længe men er rigtig godt tilfreds. Jeg skulle have skiftet for mange år siden! Nu drømmer jeg lidt om en IMac!
Avatar billede aeblenet Nybegynder
11. juni 2008 - 12:11 #3
Takker for point.

Jeg kan varmt anbefale dig iMac.
-har selv den største af de forrige modeller.

Ingen får mig til igen at skulle have en maskine på gulvet + en skærm.

Fylder intet - kører optimalt - pissesmuk!