Avatar billede zimon Nybegynder
21. juni 2001 - 09:41 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

terminal server igen.

Jeg har lige et par ting som jeg ikke kan hitte ud af.

Mit netværk ser sådan ud:

Terminal server (1.eth0) - (2.eth0) Proxy 2.0 på sba 4.5 (eth1) - adsl router.

(1.etho) ip 10.0.0.10
(2.etho) ip 10.0.0.1
(eth1) ip 192.168.0.2

Jeg kan ikke komme i kontakt med min terminal server fra internettet. men godt fra lan siden.

Hvis jeg sætter terminal serveren direkte på adsl\'en så kan jeg godt komme i kontakt med den fra internettet.

hvad skal jeg gøre på min proxy så den kan \"give adgang til terminal server\" \"smide trafikken vidre til terminal server\" ?

Jeg kan godt komme på internettet fra terminal serveren
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2001 - 09:48 #1
Serveren, skal også have en eksteren ip adresse for at du kan komme i kontakt med den fra nettet, der er mange rundt omkring der har de samme adresser, som du bruger. Så kan du evt. bruge et andet netkort til at kører lokalnettet over.
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2001 - 09:49 #2
Jeg kunne heller ikke nå din server, men kører du det som terminalweb, via hjemmeside?
Avatar billede zimon Nybegynder
21. juni 2001 - 09:52 #3
heh ikke de rigtige ip ....

har jo en fast ip på adsl\'en...

extern ip på adsl eks . 62.143.12.41
intern ip på adsl eks . 192.168.0.2

ip på proxy eth1  eks 192.168.0.1
ip på proxy eht0  eks 10.0.0.1

ip på terminal server eth0 10.0.0.10

okay ?
Avatar billede zimon Nybegynder
21. juni 2001 - 09:54 #4
extern ip på adsl eks . 62.143.12.41
intern ip på adsl eks . 192.168.0.2

ip på terminal server eth0 192.168.0.1

sådan her virker det godt nok

men når proxy\'en kommer ind imellem så virker det ikke mere ...
Avatar billede zimon Nybegynder
21. juni 2001 - 10:01 #5
terminalweb vil jeg meget have til at køre men hvordan installere man det ?
Avatar billede zimon Nybegynder
21. juni 2001 - 10:02 #6
lige nu køre jeg det ved hjælp af det program som man kan lave med clientkonfigurator
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2001 - 10:03 #7
Jeg kan stadig ikke nå serveren. Severen skal vel lige som andre programmer have angivet en port gennem proxy, for at det kan lade sig gøre, men er det ikke normalt, at den server som man ønsker at kunne benytte over nettet, skal være tilkoblet direkte. Det er den hos mig ved hjelp af tsweb. Jeg har ingen problemer med at komme i kontakt med min. ;o)
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2001 - 10:05 #8
Det gør jeg også, og det er også den , som jeg konakter via nu, eller gør jeg det via min hjemmeside, når jeg er ude.
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2001 - 10:07 #9
Via hjemmesiden gør, at jeg kan bruge alle former for windows 95/98/ME/2000 til køre på min server med.
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2001 - 10:07 #10
Når hjemmesiden kan ses af andre på netet, ja så kan man også komme i kontakt med min server.
Avatar billede zimon Nybegynder
21. juni 2001 - 10:08 #11
hvordan installere man tsweb .. så man bare ved hjælp af et browser vindue kan komme på terminalen
Avatar billede zimon Nybegynder
21. juni 2001 - 10:09 #12
Via hjemmesiden gør, at jeg kan bruge alle former for windows 95/98/ME/2000 til køre på min server med.

hvordan har du lavet det ?
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2001 - 10:15 #13
Der findes et installationsprogram på MS hjemmeside til installere terminalweb med. Programmet ligger også på min ftp ftp://mulle.adsl.dk eller www.mulle.adsl.dk/eksperten
Avatar billede zimon Nybegynder
21. juni 2001 - 10:22 #14
og det program installeret så på min terminal server og så skulle jeg kunne via en ie browser komme på terminal serveren
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2001 - 10:33 #15
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2001 - 11:35 #16
Installeret programmerne som ligger i filen terminalweb, samt lagt wwwroot med indhold ind på serverens hoveddrev. Hvis ikke din ip adresse er sat op til at hoste hjemmeside hos din udbyder, skal der skrives selve ipnr./tsweb i browseren for at komme i kontakt med makinen.
Avatar billede larsthansen Nybegynder
25. juni 2001 - 22:05 #17
Re > \"Kommentar fra zimon 21/6 2001 09:54:10\"
Du løser dit problem ved at sætte et routerprogram op på din computer som er proxy. Routerprogrammet oversætter IP-trafik på eth1 med IPen 192.168.0.1 til IP-traffik på eth0 med IPen 10.0.0.1 .Husk at angive 192.168.0.2 som gateway. Idet at du bruger betegnelserne \"eth0\" og \"eth1\" tillader jeg mig at antage at du bruger en Linux-box. Routerprogrammet her, hedder \"routed\". Se HOWTO-dokumentation på  http://www.linux.org og http://linux.com . Yderligere dokumentation og hjælp kan sikkert findes på http://www.sslug.dk . Prøv evt. at skrive \"linuxconf\" i en consol hvor du er logget ind som superbrugeren \"root\", for at et rigtig godt administrationsværktøj.

Da en computer har en IQ på NUL, så bliver du nødt til at fortælle routerprogrammet alt hvad det skal vide for at virke korrekt.

Hot tip: Du kan have flere IP-adresser på det samme ethernet-kort(eth0?).
Avatar billede zimon Nybegynder
26. juni 2001 - 10:38 #18
Tja ....

efter somjeg har 2 web server den ene med terminal den anden med hjemmeside.

og min Adsl router er fra teledanmark (kun en web server) og det koster ca 1000 kr. at få den lavet om.

så kan jeg ikke.
Avatar billede larsthansen Nybegynder
27. juni 2001 - 09:17 #19
Okay, du er godt uheldig!
Du må desværre nok ty til den store pengepung, hvis du skal en chance for at lave det du ønsker.

Hold dig munter!
[forlader denne tråd]