10. juni 2008 - 04:29 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Er denne bærbar noget at skrive hjem om?

Ekspert i knibe!

Eksperter, TÆSK!

http://www.merlin.dk/B%C3%A6rbar-90.aspx?PID=150&ProductID=18955

Jeg er særligt interesseret i hvilke spil den kan spille. (selvom den egentligt skal bruges som studie pc på økonomistudiet :P)

De 3gb ram ser jo ret lovende ud, men hvad med grafikkort og cpu?

Jeg håber der er nogle der har en mening om det.

Hvis der er nogen der kan se andre "faldgruber" må de selvfølgelig gerne sige det.

P.S. er Merlin et redeligt firma?
10. juni 2008 - 06:47 #1
Næsten tilfældig sammenligning ->
http://www.computercity.dk/index.aspx?identifier=DK41261
(Eller andre ved www.computercity.dk ...)

Overvej om du skal bruge diverse 'extra' som Webcam mm. ...
Avatar billede peet-49 Novice
10. juni 2008 - 06:52 #2
Avatar billede haverslev Novice
10. juni 2008 - 12:39 #3
Har du lidt flere penge på kontoen, så kig på Mybook M16 - husk at der ikke er tilvalgt styresystem, så du skal selv vælge om du vil have XP eller Vista på maskinen.
http://www.mybook.dk/shop/external/images/forside.html
10. juni 2008 - 14:15 #4
Tak for hjælpen. Jeg er nu SÆRLIGT interesseret i den computer jeg nævnte.

Er der nogen der kan tyde hvad der står om computeren fra Merlin?

Jeg kan f.eks. ikke rigtigt finde nogen information of grafikkortet på nettet.

peet-49 var din kommentar rettet til "min" computer eller..?

Christoffer :)
Avatar billede haverslev Novice
10. juni 2008 - 15:45 #5
Grafikkortet er ikke det bedste til lidt krævende spil.
Bl. a derfor jeg henviser til en anden pc, som har et grafikkort som kan køre high end spil

Merlin maskinen`s grafikkort:
http://www.nvidia.com/object/mobogpu_nb_7series.html
10. juni 2008 - 19:44 #6
Nå ok, tak for det. Sagen er at jeg kun har 5k at lege med. ;P
Avatar billede haverslev Novice
10. juni 2008 - 19:54 #7
Det bliver desværre nok ikke nemt, at få en rimelig god "spille" bærebar pc til 5 kilo
Avatar billede haverslev Novice
10. juni 2008 - 20:00 #8
Fandt dog denne "kontor & Spil" pc til de 5k - den er bedere grafikkort / CPU mæssiget end den fra Merlin
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=405200&searchArea=&Soegeord=
11. juni 2008 - 23:13 #9
Haverslev du har helt ret i at det nok bliver svært.

Den ser dog lovende ud den du har fundet. Skal lige have lidt bedre tid til at finde alle manglerne, men jeg tror sgu vi har en vinder. :P

Christoffer
Avatar billede haverslev Novice
12. juni 2008 - 10:41 #10
Den er helt OK til den pris og efter det jeg har set/søgt rundt omkring, så er det svært at købe en med samme hardware /bestykning / styresystem til den pris FSC`en har :-)
13. juni 2008 - 18:16 #11
Yarr.