Avatar billede yvstre Nybegynder
09. juni 2008 - 22:39 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Opsætning grafik

msk er der nogen herfra der kan hjælpe mig med min comp,

har købt et nyt spil kaldet "The elder scrolls IV : oblivion
hvilket burde kunne køre på min comp....

men ak nej, det hakker og pauser hvert 2 minut for 5 sekunder hvilket er uudholdeligt

min computer er en
intel core2duo 6600 med 2.4 Ghz
2048 ram
Geforce 7900 GT
Xp pro

forholdsvis hurtig computer, men uanset om jeg sætter den ned til 640 opløsning, og fjerne alle effekter, hakker den alligevel
og det er mig lidt uforeståeligt eftersom jeg har kørt "call of duty 4, moderne warfare for fuld udblæsning)

alle min effekter er selvfølgelig orginale... og grafikdriver skulle være de nyeste

håber der sidder en og har løsningen...

Mvh Jesper
Avatar billede meterpunk Nybegynder
09. juni 2008 - 23:45 #1
Mit bedste bud er, at du har overset nogle indstillinger. Jeg kører med E4300 og 1950pro og med begrænset lir fungere det glimrende. Hvis du går ind i "Options" har du så fjernet flueben i "V.Sync", hvis ikke så prøv det. Sæt "Antialiasing" til "None (best performance. Hvis det ikke hjælper så meld tilbage!
Avatar billede yvstre Nybegynder
10. juni 2008 - 16:14 #2
det hjalp desværre ikke :-(
Avatar billede meterpunk Nybegynder
10. juni 2008 - 17:28 #3
Det lyder sgu underligt. Prøv lige at fortælle mig hvorledes alle dine indstillinger ser ud. Du burde kunne spille det uden hakken og ufrivillige pauser.
Avatar billede meterpunk Nybegynder
10. juni 2008 - 17:38 #4
prøv lige at teste din pc, i forhold til Oblivion, på denne side. http://www.systemrequirementslab.com/bonus/t/analysis2.tmpl?PHPSESSID=8e6ef5438a25d29bb25e7f4f7b799ff3
Avatar billede yvstre Nybegynder
11. juni 2008 - 21:15 #5
nu har jeg prøvet det igen... kan godt spilles, jeg kan sagtens dreje helt vildt rundt uden hakken, en gang imellem er der lige en pause, men det er mere når der er kamp, så pauser den hele tiden og det er både når alt er helt op i 1280/1024
eller når det er nede 640 med alt low og off

linket virker ikke, men har kørt sådan en tast... no problem

underligt ik?
Avatar billede yvstre Nybegynder
11. juni 2008 - 21:16 #6
test skulle der ha stået :-)
Avatar billede meterpunk Nybegynder
11. juni 2008 - 22:03 #7
Jeg ved ikke lige hvad der skete med det link :) Vi prøver igen! http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest
Altså i heftige kampsituationer vil der være lidt hakken, men der skulle gerne være stor forskel, alt efter opsætning. Jeg kører 1024X768, ingen antialiasing, full screen, bloom, flueben i alle 3 i "distance". Inde i spillet er alt med skygger taget fra, reflektions taget fra. vand sat til normal. Det er så sjældent jeg oplever hakken, at jeg helt glemmer, at det forekommer. Jeg har flere ram i end dig, 4Gb, om det gør en forskel ved jeg ikke.
Avatar billede yvstre Nybegynder
16. juni 2008 - 21:21 #8
Hey meterpunk, jeg har ikke glemt dig, men det er højsæson for overarbejde i mit fag og en lille der kræver opmærksomhed :-)
og det er jo pisse irriterende når så comp ikke køre ordenligt når man endelig har 1 times fritid.. nok med mit brok :-)
Jeg har bestilt 2 gb ram og der er 5-6 dage leveringstid, og når jeg har sat dem i skal du nok høre fra mig igen, så må vi se om det er der problemet ligger.
Avatar billede yvstre Nybegynder
16. juni 2008 - 21:23 #9
mht den test så klare jeg det hele i recommended, så jeg fatter det stadigvæk ikke, men nu prøver jeg de ram når de kommer, og ellers må der jo en format C: til :-(
men det kan vi lige se på
Avatar billede ejldk Nybegynder
16. juni 2008 - 21:28 #10
Du kører ikke andre programmer imens??
fx norton antivirus??
går ud fra at du har vista?
Avatar billede yvstre Nybegynder
16. juni 2008 - 21:42 #11
jo jeg har norton, og nej det er ikke vista, xp 32 bit, så jeg får nok ikke fuld udbýtte af min 4 ram, men de var billige...
Avatar billede meterpunk Nybegynder
17. juni 2008 - 00:24 #12
Det er helt okay, jeg har også arbejdet som en lille hest ;) Jeg kan heller ikke udnytte alle mine 4Gb ram, kun 3,3 men i nogle spil har det gjort en stor forskel. Norton er kendt for at trække mange ressourcer, måske det er synderen. Du kan prøve at fjerne netstikket, lukke ned for Norton og se om det hjælper. Ellers må du vente på dine nye ram. lad mig høre hvordan det går!
Avatar billede yvstre Nybegynder
23. juni 2008 - 22:45 #13
Hej Meterpunk, desværre hjalp min ram-forøgelse ikke, tilgengæld fik jeg checket at mit call of duty (moderne warfare) som før kørte super, er lige så tosset nu, det hakker og puster.. så jeg satser på en re-installering af xp, for min sfc/ scannow virker heller ikke, så medmindre du har nogle forslag så er det nok det noget af min sommerferie skal gå til :-)
Avatar billede meterpunk Nybegynder
23. juni 2008 - 23:15 #14
Hej igen. Surt det skal være så besværligt!
Hvis du har prøvet at lukke ned for Norton og det ikke hjalp, så kan jeg kun foreslå at du fjerner driveren og kører en tur med http://www.ccleaner.com/download både punket renser og register og derefter geninstallere driveren. Hvis det heller ikke hjælper så kunne det også være virus eller andet snavs, om du så vil formatere og geninstallere XP eller prøve at få hjælp til at rense din Pc, er op til dig. Hvis du bestemmer dig for hjælp til rensning af PC, så beder du bare om hjælp i virus kategorien.
Avatar billede yvstre Nybegynder
18. juli 2008 - 22:31 #15
Hej meterpunk, jeg re-installere men tak for hjælpen, smid lige et svar og du får din point :-)
Avatar billede meterpunk Nybegynder
18. juli 2008 - 23:52 #16
Nogle gange er en frisk installation på sin plads ;)Håber det kører som det skal..