Avatar billede fieklokke Nybegynder
09. juni 2008 - 08:19 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ingen lyd på pc.

Jeg har haft min pc formateret og nu er der ingen lyd på.
Jeg har hentet windows medie player ned,men den skriver at der ikke er nogen lydenhed på.
Hvor finder jeg lydfil.
Det er Windows XP Home jeg kører med.
Avatar billede peet-49 Novice
09. juni 2008 - 08:20 #1
Du skal indstallere driver til bundkortet, det ligger på den CD, der fulgte med bundkortet.
Avatar billede fieklokke Nybegynder
09. juni 2008 - 08:30 #2
Jeg har ingen cd til bundkortet.
Der står desuden noget med COOD11BA.
Avatar billede Jensen DK Novice
09. juni 2008 - 08:40 #3
Avatar billede fieklokke Nybegynder
09. juni 2008 - 10:16 #4
Så er det gjordt,men det er stadig ingen lyd på når jeg prøver at afspille en melodi på radio.
Der står der mangler en lydenhed og i kontrolpanelet kan jeg ikke stille på noget under lyde.
Avatar billede 6760anders Nybegynder
09. juni 2008 - 11:22 #5
Det er jo tydeligvis fordi at du mangler en driver til dit lydkort.

Find ud af hvilket lydkort du har, hvis ikke på andre måder, så må du skille computeren ad og se hvad der står på kortet. Herefter kan du lave en hurtigt google-søgning, og næsten hundrede procent sikkert finde en driver til lydkortet, som du så kan downloade og installere.

Langt de fleste "pre-samlede" computere kører med REALtek grafikkort, men er på ingen måde sikkert at din lige gør det. Du må ned og lede.
Avatar billede Jensen DK Novice
09. juni 2008 - 14:01 #6
Klik start og kør skriv msinfo32 og ok så kan du læse under kombonenter hvad lydkort du har.
Avatar billede 6760anders Nybegynder
09. juni 2008 - 21:02 #7
Ikke hvis driveren ikke er installeret.
Avatar billede showsource Seniormester
09. juni 2008 - 21:06 #8
Du kan være heldig at win kan finde driver via nettet.
I enhedshåndtering, så find en med gult flag, dobbeltklik og vælg noget med "opdater driver"

Men du er nok ikke heldig :O)
Avatar billede peet-49 Novice
10. juni 2008 - 06:46 #9
Gå på producentens (af bundkortet) hjemmeside og hent driverne.
Avatar billede fieklokke Nybegynder
15. juni 2008 - 17:34 #10
Du havde ret peet-49.Producentens hjemmeside lå den på.