Avatar billede divxx Nybegynder
08. juni 2008 - 22:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Virus/trojan horse!

Hej.

Har lige formateret her i dag og installeret Windows XP home. Men kort tid efter har jeg allerede fået en masse trojanske heste, virusser, spyware og hvad det nu hedder. Har downloadet gratis udgaven af AVG 8, den har fundet en masse af dem og slettet dem. Men tror stadig min pc er indfikseret. Hvis jeg trykker ctrl + alt + del, får jeg meddelsen: Joblisten er blevet deaktiveret af din administrator. Udover det ændrede min baggrund sig til sådan noget med, at min pc var indfikseret.

Hvad skal jeg gøre? :S
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. juni 2008 - 22:38 #1
1. formater din maskine
2 installer fra rene uinficerede orginal CD-rommer
3. Slå den orginale XP firewall til og forbind maskinen til internettet
4. Opdater XP komplet og fuldstændigt fjern forbindelsen til internettet igen
5. installer antivirus, firewall og andre sikkerhedsprogrammer. Kig evt forbi spywarefri for at se hvad de anbefaler
6. forbind til internettet op opdater alt sikkerhedssoftware til nyeste version med nyeste datafiler. Kontroller at der ikke erkommet nye ting til XP i mellemtiden. Fjern forbindelsen til internettet
7 installer resten af de programmer du skal bruge, f.eks. officepakken og andet
8. forbind til internettet op opdater dette, kontroller herefter om XP skal opdateres igen og herefter officepakken igen og bliv ved med atskifte mellem disse indtil der ikke er flere nye opdateringer at hente til begge.

Du skulle nu være klar til at bruge din maskine. Det vigtige her er at få opdateret sine ting hurtigst muligt og at maskinen ikke er på nettet mere end højest nødvendigt indtil den er opdateret.
Avatar billede divxx Nybegynder
08. juni 2008 - 22:40 #2
Okay tak.

Så må jeg bare igang igen :(

for 3 gang inden for 2 dage :S
Avatar billede Jensen DK Novice
09. juni 2008 - 06:30 #3
Du må ikke have internetkablet sat til før mindst SP 2 er installeret.