Avatar billede ravnemor Juniormester
08. juni 2008 - 17:56 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Slette kapitler på dvd

Jeg har kopieret et vhs bånd over på en dvd med en masse musikvideoer. Jeg kan nu se at der på dvd´en ligger 1 fil med et kapitel for hvert nummer. Kapitlerne kan jeg kun se når jeg åbner filen i Media Player eller VLC. Jeg kunne godt tænke mig slette nogle at de "kapitler" eller sange. Kan man det.

Jeg skal lige sige at, jeg ikke kan afspille dvd i media player, for mangler åbenbart en dvd dekoder. Den kan jeg til gengæld købe her. Kan der ikke hentes et gratis program til det ?http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/player/plugins.aspx#DVDDecoder

Jeg kan godt afspille i VLC uden problemer, men der ser det ikke umiddelbart ud til at jeg slette numrene.

Jeg vil helst redigere i Media Player, da kapitlerne er mere overskuelige, men vil ikke begynde at betale for noget hvis jeg alligevel ikke kan.

Der er kopieret over på en DVD-R og den er Finalized. Har det en betydning ?
Avatar billede kylefischer Nybegynder
08. juni 2008 - 19:10 #1
Prøv at downloade DVD Region Free.
Avatar billede ravnemor Juniormester
08. juni 2008 - 19:21 #2
Nu er den hentet, men jeg kan ikke helt se hvad den skal bruges til. Jeg kan stadig ikke afspille dvd i media player, hvis det var det.

Måske ved jeg bare ikke hvordan programmet skal opsættes.
Avatar billede kylefischer Nybegynder
08. juni 2008 - 19:33 #3
Du skal først ændre koden i DVD Region Free, den skal aktiveres først..
Avatar billede justrace Novice
08. juni 2008 - 19:38 #4
Hej ravnemor. :)

Prøv at download dvdFAB premium. Den virker i en måneds tid før du skal punge ud. Den kan det du gerne vil lave.
Avatar billede ravnemor Juniormester
08. juni 2008 - 19:45 #5
Ok kyle.....skal jeg åbne programmet og gå ind under Kodning ? Og hvad så derfra ?

Kigger lige på dit om lidt just
Avatar billede ravnemor Juniormester
08. juni 2008 - 20:24 #6
Nu har jeg prøvet dem begge 2.

DVD Region Free giver slet ingen mening.

dvdFAB premium kan max dele skiven i 2 dele ( disc 1 og disc 2) såvidt jeg har forstået. Men jeg vil gerne have denne delt i 37 dele da der er 37 musikvideoer på den.

Den deler i 37 kapitler i media player, men jeg kan ikke afspille videoerne.
Avatar billede justrace Novice
08. juni 2008 - 20:34 #7
Tror du skal prøve at lege lidt mere med dvdFAB, det kan lade sig gøre. Du skal måske nok gøre det over et par gange, men du kan jo bruge din HDD til at lave dem på før du brænder.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
08. juni 2008 - 20:38 #8
Du kan prøve med DVD-Shrink. Når så du har fået den kørt over på harddisken, kan du klippe i DVD-shrink. Derefter kan du køre den ud på en ny DVD. Du kan ikke slette på DVD'en, da du har kørt den over på en almindelig brændbar DVD.
Du kan trække DVD-shrink ned her:
http://www.parameter.dk/click/d1370de08b26f719d1f101bb283d7b65
Avatar billede norbert_ Nybegynder
08. juni 2008 - 20:41 #9
Og her er en guide.
http://www.abmedia.dk/video/dvdbackup.htm
Desværre står der ikke rigtigt præcist, hvordan du klipper i det, men så vil jeg da gerne prøve at guide dig, hvis ikke jeg kan finde en guide på nettet.
Avatar billede ravnemor Juniormester
08. juni 2008 - 20:57 #10
Det vil sige at jeg slet ikke kan gøre noget på den dvd jeg har brændt dem på ?

just....det er helt iorden, men det er ikke så vigtigt at jeg gider bruger dage eller uger på det ;-) Håbede bare at jeg feks kunne redigere, omdøbe og slette i kapitel listen i media player, hvis jeg fik et program som kunne afspille dvd´en. Den første af de filer jeg havde fået splittet i 2, så ud til at vare 10 min, og med flere sange i samme fil. Så lidt svær at blive klog på ved første gennemsyn.

Jeg kigger på din norbert senere.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
08. juni 2008 - 21:14 #11
Din skive er brændt og virker derfor som en købeDVD. Du kan ikke gøre noget ved skiven.
Avatar billede ravnemor Juniormester
08. juni 2008 - 21:55 #12
Hov, kan se den sidste besked jeg skrev ikke kom med.

Har også opgivet skiven nu, og forsøger mig med den kopi jeg kan lægge på HD. Jeg har kopieret dvd´en over på pc´en nu, men den deler desværre de 3t og 15 min op i 4 filer, og deler dermed også nogle af sangene.

Det må jeg lege med senere på ugen.

Har lige tjekket om Goldwave kan, men det kan desværre kun klippe lydfiler. Men et program som Goldwave - bare til filmfiler - ville være perfekt.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
08. juni 2008 - 22:05 #13
Sådan ligger de også på DVDen. Det har intet at sige. Når du igen har lavet en ny DVD, vil de nye filer ligge på samme måde, sådan skal de ligge når de bliver afspillet i DVDen.
Vi kigger på det senere på ugen. Jeg har desværre ikke kunnet finde nogen guide til lige netop dit problem, så jeg må guide dig igennem til den tid, hvis du stadig er frisk på det :-)
Avatar billede justrace Novice
08. juni 2008 - 22:15 #14
Hvilket program brugte du til at lave dvd'en fra vhs'en med?
Avatar billede ravnemor Juniormester
09. juni 2008 - 00:37 #15
Jeg brugte en optager med både vhs og dvd afspiller i. Du ved sådan en man sætter til tv.

Har fundet noget der ligner goldwave, men har ikke kigget nærmere på det, da det gik ned et par gange da det var ved at indlæse alle videoerne. Så faktisk meget genialt ud.

AVS4YOU\AVSVideoReMaker
Avatar billede ravnemor Juniormester
10. juni 2008 - 21:04 #16
AVS Video Remaker var lige præcis hvad jeg havde brug for. Jeg købte endda licensen til det for ca 350 kr.

Har lige ryddet op i 2*3 timers musikvideoer og det gik faktisk legende let når man lige havde brugt en times tid på at lave fejl og sætte sig ind i tingene. Der er mange funktioner der giver sig selv, og det er ganske fint, når jeg ikke fik så meget ud at vejledningen derinde.

I kan se det her
http://www.avs4you.com/

Det jeg fik set på af shrink, så det ud som om man kan lægge en masse undertekster ind på film. Jeg har i forvejen en film med svenske undertekster, som da kunne være spændende hvis jeg kunne lægge danske på. Det er dog en film som er optaget fra tv før DVD´en tid, så måske det slet ikke kan lade sig gøre.

Men hvis man kan lægge undertekster over, kan man så gøre det med alle film man køber ?
Avatar billede ravnemor Juniormester
16. juni 2008 - 01:12 #17
norbert, vil du lægge et svar ?
Avatar billede norbert_ Nybegynder
16. juni 2008 - 08:53 #18
Hvis du ikke har brugt mit svar, skal jeg ikke have point :-)
Avatar billede ravnemor Juniormester
16. juni 2008 - 16:11 #19
Jeg brugte det ikke, men undrede mig over hvad det med de undertekster i programmet var for noget.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
16. juni 2008 - 17:28 #20
Der er en klippefunktion i programmet, du skulle have brugt, men det er så ligemeget nu.
Programmet bruges til at kopiere en DVD på forskellige måder. F.eks. hvis du har en film med masser af undertekster, kan du slå dem fra, hvis du kun skal bruge de danske. Eller du kan slå dem helt fra. Du kan ikke sætte nye undertekster på. Programmet er beregnet på, at hvis du har en film som er for stor til en almindelig brændbar DVD, så formindsker den filerne, ¨så de kan ligge på en almindelig DVD. Og her det så, at du kan slå de undertekster fra, du ikke bruger.
Avatar billede ravnemor Juniormester
16. juni 2008 - 20:23 #21
Ahhh ok tak. Jeg spurgte faktisk også 10/06-2008 21:04:48

i sidste afsnit *G*

Mange tak for hjælpen, sig til hvis du ønsker point alligevel, har ikke lukket.