Avatar billede paulie_w_g Nybegynder
08. juni 2008 - 16:51 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Ekstern Harddisk starter ikke

Hej ,

Jeg har en halvgammel Freecom ekstern harddisk på 80 GB, som desværre ikke længere starter når den tilsluttes, jeg ved ikke om det strømforsyning eller USB stikket som ikke fungere.

Der ligger nogle ret vigtige filer til mit eget musik på denne harddisk, så er der nogle andre måder som man kan få kontakt til harddisken igen så man kan få kopieret indholdet over på en anden harddisk?

Mhv
Paulie
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2008 - 17:42 #1
Har du prøvet: tilføk hardware i kontrolpanel, eller set om der er gule streger enhedshåndtering
Avatar billede paulie_w_g Nybegynder
08. juni 2008 - 18:00 #2
Der er intet at se de steder, det er slet ikke forbindelse til harddisken, har tjekket at kabler og ledninger virker.
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2008 - 18:03 #3
Har du kigget under DISKHÅNDTERING
Avatar billede paulie_w_g Nybegynder
08. juni 2008 - 18:12 #4
Der er den heller ikke synlig, der er kun computerens egen hardisk som er opdelt.
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2008 - 18:22 #5
Har du ikke mulighed for at tage disken ud af kassen og så sætte den til som alm. disk
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2008 - 18:22 #6
Har du mulighed for at sætte den i en anden PC og på den måde finde ud af om det evt er kablet eller på din PC fejlen ligger.
Avatar billede paulie_w_g Nybegynder
08. juni 2008 - 18:37 #7
Hvordan kan man tilslutte den som alm disk? kan man få et kabel til det eller hvordan?

Jeg har prøvet den på min stationære, men der virker den heller ikke, der er slet ikke strøm til den.
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2008 - 19:06 #8
HVis det er en ældre disk tror jeg da at det er en alm. IDE disk som du tilslutter via datakablet i din computer (stationær)
Avatar billede paulie_w_g Nybegynder
08. juni 2008 - 20:01 #9
Tak for svaret, har lige et spørgsmål til.
Kan man få et stik som kan tilsluttes den bærbar evt med USB-stik?
Avatar billede henriktha Nybegynder
09. juni 2008 - 01:34 #10
Yes du kan bruge et stik som dette her: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=246225
Avatar billede paulie_w_g Nybegynder
09. juni 2008 - 12:28 #11
Tak til alle der svarede, jeg har netop fået det til at køre igen og kan så flytte mine filer over på en anden harddisk
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2008 - 13:36 #12
Og hvad var løsningen??