Avatar billede mikkel_hr Nybegynder
08. juni 2008 - 13:22 Der er 3 kommentarer

"General fejl" i Vista

Hejsa.

Jeg skulle i går sætte to bærbar PC'ere op til at køre LAN (via en switch).
Jeg gav de to PC'ere henholdsvis 10.0.0.1 og 2, subnet 255.255.255.0 og ikke noget i gateway da de ikke skulle ud på nettet. De begge køre Vista.
Den som så hed .2, kunne sagtens pinge .1. Men ikke den anden vej. På .1 får jeg beskeden når jeg pinger i cmd "General fejl". Og den har jeg ikke set før i XP (har slet ikke noget erfaring med Vista).
Windows Firewall er slået fra og den PC har før kørt fint på nettet. Og når man kigger ned ved netkortet er der massere af aktivitet.

Hvad pokker kan der være ´galt siden jeg får den spøjse og sparsomme fejlmeddelse?

På forhånd MANGE tak!
08. juni 2008 - 13:57 #1
Tanke: Prøv at bruge *.10 og *.11 istedet ?
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2008 - 14:19 #2
du skal gøre netværket privat
Avatar billede mikkel_hr Nybegynder
08. juni 2008 - 21:28 #3
Hejsa og mange tak for jeres input.
Jeg vil prøve at ændre den til .10 0g .11.

Men hvordan gøres netværket privat?