Avatar billede little_kim86 Nybegynder
07. juni 2008 - 22:57 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

header Content-type i ie7/vista

Jeg har et problem med Content-type og filename på de billeder jeg har til at ligge i et billede galleri...

Billederne bliver vist fint, og kan hente dem som jpg og med rigtige filnavn i Firefox. Men når jeg vil gøre det i ie7/vista kan jeg kun få lov at gemme dem som "bmp" og standart navnet er "untitled"

Ved det har noget med header at gøre men har ikke kunne finden noget om dette problem.

Her er de header jeg har ved billederne:

header("Content-type: image/jpeg");
header("Content-Disposition: attachment; filename=$id");

Det skal sige at billederne lige er inde omkring og få sat tekst på og blive lavet mindre...

Håber der er nogle der kan hjælpe mig...???

//Kim Laursen
Avatar billede leif Seniormester
07. juni 2008 - 23:11 #1
Prøv at start med at tømme din Cache og prøv igen
Avatar billede leif Seniormester
07. juni 2008 - 23:12 #2
Altså din Cache i IE
Avatar billede jakobdo Ekspert
07. juni 2008 - 23:15 #3
Hvad hvis du prøver at teste:

header("Content-type: image/jpeg");
header("Content-Disposition: attachment; filename=test.jpg");

Giver det så stadig bare: untitled.bmp ?
Avatar billede little_kim86 Nybegynder
07. juni 2008 - 23:55 #4
#leif: Det hjælper desværre ikke...

#jakobdo: Det gør desværre heller ingen forskæld.
Avatar billede little_kim86 Nybegynder
07. juni 2008 - 23:57 #5
Ups har glemt at den sti den har til ie har til billede når jeg siger egenskaber på billede er: http://127.0.0.1/layout/billeder/billede_tekst/mellem.php?id=94
Det er på den side der kommer tekst på billedet. Og det er på den sidde at Headerne er...
Avatar billede olebole Juniormester
08. juni 2008 - 14:54 #6
<ole>

Kan det være fordi, IE7 tager HTTP protokollen alvorlig og kræver case sensitivity: 'Content-Type' ?  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
08. juni 2008 - 14:58 #7
- men hvorfor lade billederne komme "inde omkring og få sat tekst på og blive lavet mindre...", hvergang en bruger requester billedet?

Svarer det ikke til, Købmand Hansen sender en ekstrablads fotograf afsted for at tage et billede til forsiden, hvergang han sælger et Ekstra Blad?  ;o)
Avatar billede little_kim86 Nybegynder
08. juni 2008 - 19:13 #8
#08/06-2008 14:54:43# Det hjælper desværre heller ikke Ole :-S

#08/06-2008 14:58:37# Gør det for at spare plads på serveren. For ellers skulle jeg have billedet til at ligge 3 gange på serveren. Et lille, mellem og stort.
Avatar billede little_kim86 Nybegynder
09. juni 2008 - 15:19 #9
Hæver point til 200... Håber nogle kan hjælpe mig...
Avatar billede little_kim86 Nybegynder
13. marts 2009 - 00:52 #10
lukker. tak for forslagende.