Avatar billede coladrenge Nybegynder
07. juni 2008 - 09:29 Der er 8 kommentarer

Spore email sendt til emailadresse

Hej

Er der nogen måde at undersøge om den email som man har sendt af sted rent faktisk ender i den postkasse som det er meningen - det hele skal foregå automtisk uden at brugeren ligger mærke til noget. Det svare vel lidt til at brugeren manuelt sender en kvitering tilbage.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. juni 2008 - 09:33 #1
Nej. Det er et par muligheder i mail-protokollen om at be' om kvitteringer, men alle fornuftige steder er automatiske kvitteringer slået fra ( http://en.wikipedia.org/wiki/E-mail_spam )
Avatar billede coladrenge Nybegynder
07. juni 2008 - 10:14 #2
ok - det er meget forståeligt :)
Men det er nu ikke det som vi skal bruge det til - men mere noget ala. TrackAndTrace på ordre og faktura som sendes ud pr. mail.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. juni 2008 - 10:24 #3
Selvfølgelig. Men hvordan skal mail-systemet se forskel?

Du kan evt be' folk om at trykke på et link for at bekræfte modtagelsen.
Avatar billede coladrenge Nybegynder
07. juni 2008 - 11:30 #4
Hej

Dette er desvære ikke en løsning som kan bruges - da det vil kræve at brugeren gør noget aktivi.
Avatar billede mbsnet Nybegynder
07. juni 2008 - 12:43 #5
Om ikke andet burde du kunne "spore" om adressen eksisterer, men ikke om de har fået mail'en
Avatar billede coladrenge Nybegynder
07. juni 2008 - 13:00 #6
Hej

Hvis man kan spore om den findes - så vil det også være helt iorden - dette er ikke det mest optimale, men det kan bruges.
Avatar billede leif Seniormester
07. juni 2008 - 17:02 #7
Lidt lige som med at sende breve med PostDanmark så kan du ikke være 100% sikker på den kommer frem.

Jeg har den holdning at jeg har nogenlunde følgende mønster mht. faktura emails:
1. Faktura sendes
2. Ved betalingsfrist sendes der en venlig påmindelse uden nogen sure miner
3. Ca. 14 dage efter betalingsfrist sendes en reel rykker hvis pengene er kommet
4. Ca. 7 dage efter rykker afskæres kunden fra at kunne handle hos mig indtil betaling er sket.

I mit tilfælde da det er Fakturering til de samme kunder (medlemmer) hele tiden har de altid mulighed for at logge ind og se om der ligger en ny faktura til dem.

Der overvejes om der skal bygges på at der også sendes en SMS til medlemmet når faktura er afsendt.
Avatar billede mbsnet Nybegynder
07. juni 2008 - 18:34 #8
Med standard mail komponenter kan du næsten undersøge om den eksisterer, udfra om den melder fejl ved levering eller ej ?