Avatar billede kylefischer Nybegynder
06. juni 2008 - 14:58 Der er 16 kommentarer

DVD som er kopieret fra dvd recorder

Hvordan kan jeg kopiere den dvd som er recorderet fra en dvd recorder? Vi har prøvet at se den med forskellige dvd maskiner og pc'er, men der står altid tom disk...
06. juni 2008 - 16:04 #1
... den mangler måske "Finalize" proceduren ? Som skal gennemføres på DVD recorderen...
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2008 - 17:01 #3
Hvis vi kun taler om "kopiere" bør du da kunne klone indholdet selv om det er usynligt
Avatar billede norbert_ Nybegynder
06. juni 2008 - 17:43 #4
Kan den afspilles på den recorder, den er overspillet fra? Hvis det er tilfældet, skal du gøre som karise larry siger.
Avatar billede kylefischer Nybegynder
06. juni 2008 - 19:03 #5
Finalize??? Hvad fanden er det ?
Avatar billede norbert_ Nybegynder
06. juni 2008 - 19:10 #6
At færdiggøre den, så den er klar til andre afspillere. Hvis den ikke er finalized, er den stadig åben for at kunne lægge mere ned på skiven og kan derved kun afspilles på den afspiller, den er optaget på - eller en magen til. Når den bliver finalized, bliver den lukket og vil fungere som en DVD-rom, som kun kan aflæses.
Avatar billede kylefischer Nybegynder
06. juni 2008 - 20:49 #7
Jamen.... Hvordan ? :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. juni 2008 - 20:54 #8
Det gøres i DVD afspillerens menu.
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. juni 2008 - 20:55 #9
karise_larry - tror ikke det hjælper så meget at bede ham lukke/følge op på sine spørgsmnål....

http://www.eksperten.dk/spm/828712
Avatar billede cyberspace Nybegynder
06. juni 2008 - 21:10 #10
undskyld hvis jeg gentager noget allerede forklaret men de fleste bruger genskrivbare dvd skiver(dvd rw) i en dvdoptager for at de som på et videobånd kan optage oven i hvis det der var på skiven ikke var værd at gemme. men for at kunne læse skiven på en almindelig dvd afspiller skal skiven somsagt lukkes (finalize) (og så kan man ikke overskrive og lægge mere på skiven)Svarer til at man brækker den lille tap af på et videobånd så man ikke længere kan geme på videobånd.

PS man gan ikke finalise/lukke genskrivbare dvd'er

så overvej hvis det også skal kunne afspilles på alm dvd at bruge genskrivbare dvd'er

en af mine venner har læret lektien "the hard way" og det har givet ham mange "grå hår" nåh god weekend
Avatar billede norbert_ Nybegynder
06. juni 2008 - 21:10 #11
Hvad er det for en optager, du har? Vi kan jo ikke vide, hvor den ligger, når vi ikke ved, hvad det er for en maskine. Prøv at kigge i din manual.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
06. juni 2008 - 21:11 #12
over vej ikke at bruge genskrivebare dvd er ups og beklager men det var det der skulle stå
Avatar billede norbert_ Nybegynder
06. juni 2008 - 21:12 #13
Du kan sagtens lukke genskrivbare skiver, det SKAL du gøre, hvis du vil afspille den i en anden afspiller. Og du kan også åbne dem igen. Men kun ved RW-skiverne.
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. juni 2008 - 21:14 #14
en dvd rw der er finalized kan åbnes og skrives på igen - svarer til at smide tape over hullet hvor tappen var på hvs bånd :)
Avatar billede cyberspace Nybegynder
06. juni 2008 - 21:16 #15
ok tak til de kloge hoveder/eksperter - så ved du det kylefischer
Avatar billede kylefischer Nybegynder
08. juni 2008 - 19:13 #16
DVD Optageren er TDK..