Avatar billede kaffegrums Nybegynder
06. juni 2008 - 12:01 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Ingen forbindelse til DNS

Jeg har engelsk tastatur, saa baer over med mine manglende ae oe og aa tegn..

Naar jeg booter computeren, virker alting fint til at starte med, men efter kort tid mister jeg aabenbart forbindelsen til min DNS server. Hvis jeg er logget paa MSN, Teamspeak, WoW osv mister jeg ikke forbindelsen, men jeg kan ikke oprette nye forbindelser eller browse paa sider, som jeg ikke allerede har cached.

Det varrierer meget hvor laenge der gaar foer forbindelsen ryger.

Hvis jeg koerer /ipconfig i cmden har jeg stadigt DNS info til alle 3 servere, men jeg kan ik pinge nogen af dem.

Har alle net settings til autodetect.

Det skal nok naevnes, at jeg har tre maskiner paa denne internet opkobling, og det er kun min main computer, som har dette problem.

Jeg har haft ringet til Cybercity, som bare bad mig resette routeren. Dette hjaelper ikke.

Help meh! Jeg er traet af at reboote en gang hvert 10ende minut.

Bare spark mig hvis i skal bruge noget info osv.
Avatar billede kaffegrums Nybegynder
06. juni 2008 - 20:41 #1
Jeg har vaeret ved at teste lidt og har fundet ud af, at hvis jeg restarter tjenesten DNS Client (C:\WINDOWS\system32\svchost.exe -k NetworkService) kan jeg browse igen.

Har forsoegt at reinstallere Windows, men problemet er opstaaet igen.
Avatar billede kaffegrums Nybegynder
03. februar 2011 - 15:04 #2
lukket