Avatar billede louis4 Nybegynder
21. juni 2001 - 00:36 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvad kan forbedres

Jeg har et udemærket brænderprogram....problemet er bare at når jeg forsøger at brænde et spil....så fryser min computer....hvad kan man gøre?
Avatar billede caine.dk Nybegynder
21. juni 2001 - 00:38 #1
Hvor meget ram har du i din comp?
og hvor hurtig er den ?
Avatar billede louis4 Nybegynder
21. juni 2001 - 00:42 #2
jeg har 64 mb ram og 350mhz
Avatar billede perla Nybegynder
21. juni 2001 - 00:43 #3
Sæt min. 32Mb mere RAM i.
Avatar billede caine.dk Nybegynder
21. juni 2001 - 01:07 #4
yep du skal komme mere ram i jeg vil bare sige 128MB da det kan fåes rundt omkring til Ca. 300Kr.
pr blok

og så skal du selvfølgelig lade være med at have alle mugelige programmer åben medens at du brænder  luk for Winamp, ICQ ...... gæt selv
da de kan godt lide at suge liv ud af din processor som jeg vil gætte på ern en AMD eller hvad ??
Avatar billede mike23 Nybegynder
21. juni 2001 - 06:53 #5
...Og det er jo en back-up cd der skal brændes :-)
Avatar billede jimse Nybegynder
21. juni 2001 - 07:43 #6
Da min maskine kørte med 64 mb ram havde jeg ikke problemer med min brænder.
Hvis du laver direkte brænding fra cd rom - brænder kan der godt være problemer.
Prøv først at lægge en kopi på harddisken, for derefter at brænde din kopi derfra.
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2001 - 08:33 #7
Læg spillet ind på C og brænd det derfra, det er ikke så krævende for pc\'eren, som at brænde direkte fra spillets CD. Tjek også at din brænder er up to date, at der ikke ligger opdatering til brænderen, på dens hjemmeside. 64 MB ram skulle være nok, så det er kun for at forbedre og lette arbejdet for din pc, at sætte yderligere ram i.
Avatar billede hotpop Novice
21. juni 2001 - 09:33 #8
64 Mb ram er nok. Men luk evt. Antivirus-programmer da de jo vil scanne det du brænder på samme tid...
Avatar billede gitrian Nybegynder
21. juni 2001 - 09:37 #9
Da den ikke laver Buffer Underuns men derimod fryser, vil jeg tro, at der kører et program, som konflikter med dit brænder-program.

Prøv at lukke alle unødvendige programmer.
Avatar billede perla Nybegynder
21. juni 2001 - 18:19 #10
Hotpop > op til de 128 MB RAM er det altid bedre med mere RAM. Og når loius4 nu har et problem, kan de sagtens have noget med det at gøre, hvis den feks. swapper til disk under brænding. Jeg havde 192 i min og kunne gøre vad jeg lystede, dvs kopiere  mv. Nu har jeg 92 og kan ikke gøre de samme ting uden at crashe brændingen...

-Per
Avatar billede jj2 Nybegynder
21. juni 2001 - 19:29 #11
>>louis4

Mere ram burde ikke være nødvendigt medmindre:

1. -Du køre med Windows 2000?

2. -Din computers systemressource er optaget af mange TSR-programmer?

3. -Din computer har grafik-kort med shared-ram?

-Der kan være andre grunde til at du ikke kan brænde det pågældende spil f.eks.:

4. -Der er anvendt et specielt fil-struktur som kun kan læses af install-programmet?

5.  -Meget lange fil-navne? OSV.

Prøv evt. følgende:

6. -Sæt bufferstørrelser til 256kb.

7. -Frakobbel skærm-skåner og power-save eller forøg tiden til max.

8. -Sæt din computer\'s typical-role som server.

9. -Brug UDF-formatet.

10. -Kør fuld simulering først.

Håber det hjælper dig på vej?

MVH
jj2