Avatar billede theboy Nybegynder
06. juni 2008 - 08:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Editer en Excel fil.

Hej.
Har brug for en formular med fx 2 felter hvor jeg kan indtaste en værdi, hvorefter værdien bliver lagt en i en Exccel template, som er til at downloade.

Jeg har fundt eksempler på hvor man opretter et nyt tomt excel dokument, men i dette tilfælde ønsker jeg blot at erstatte specifikke celler i en excel fil (fra en template lign. excel fil) og så give muligheden for at downloade filen.

Er der nogen der har et script liggen til det?
Der kan hentes inspiration her http://web.informbank.com/articles/technology/php-office-documents.htm
Avatar billede jih Nybegynder
06. juni 2008 - 09:44 #1
http://forums.oracle.com/forums/thread.jspa?threadID=618096&tstart=60

Der findes ingen lib til at redigere en eksisterende excel fil.. du kan kun lave nye excel filer.
Avatar billede theboy Nybegynder
06. juni 2008 - 09:52 #2
Findes der så ikke et program der kan konvertere en excel fil den kode der skal til, for at oprette et nyt dokument i PHP?
I så fald må man kunne tage den kode og sætte som default og så tilføje det øvrige!
Min Execel fil er rimelig kompliceret og det hele skulle jo gerne med.
Avatar billede jih Nybegynder
06. juni 2008 - 10:03 #3
det kan sandsynligvis ikke lade sig gøre når der ikke findes en lib i PHP til at redigere eksisterende excel filer.. det du spørger om er jo næsten det samme som at spørge om du kan få et par ekstra ord ind i det danske sprog ;-)
Avatar billede theboy Nybegynder
06. juni 2008 - 10:56 #4
ja det kan da godt være jeg må give op på PHP fronten i forhold til at opdatere/editere et excel dokument.
Jeg kom heller ikke meget tættere end: http://freshmeat.net/projects/spreadsheet_writeexcel/ og http://gremlins.mirrors.phpclasses.org/browse.html/package/767.html

Er du bekendt med andre simple Web-script sprog som gør det muligt? (Du svare med  et "Svar")
Avatar billede jih Nybegynder
06. juni 2008 - 14:25 #5
beklager, ikke noget jeg ved om.. men held og lykke.. :-)
Avatar billede olebole Juniormester
06. juni 2008 - 15:45 #6
<ole>

Det kommer anpå, hvad det er for Excel filer, du skal bruge - og hvilke Excel funktionaliteter, du skal bruge. Kan du nøjes med en .csv fil, kan Excel eksportere som .csv - og så kan du bruge PHPs csv-funktioner  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede theboy Nybegynder
08. juni 2008 - 20:10 #7
Ja, men det skal desværre være en Excel fil :)