Avatar billede madizone Nybegynder
21. juni 2001 - 00:22 Der er 23 kommentarer og
3 løsninger

Kunden er tilfreds med siden - er eksperterne også?

Hej.
Jeg har nu færdig med www.top-rengoering.dk og kunden har givet udtryk for 100% tilfredshed, og kunden har fået god positiv feedback fra kundens kunder mht. den nye side.

Men hvad mener eksperterne?

www.top-rengoering.dk

Er siden pæn?

PS : Vær sød ikke at kritisere den manglende brug af notepad.exe - siden hovedsageligt lavet i Adobe PageMill og Adobe GoLive. Grafikken er lavet i Photoshop 6 og Paint Shop Pro 6.

Lige et spørgsmål : Hvorfor er der så mange som er i mod brug af frames?
Jeg synes frames er en fremragende opfindelse, som sparer webdesignerne mange timers arbejde, når menuen skal opdateres med et nyt punkt.
Avatar billede tommyf Nybegynder
21. juni 2001 - 00:27 #1
Det er fordi at søgemaskiner ikke har det så godt med frames. F.eks vil en søgemaskine indexere denne side:
http://www.top-rengoering.dk/pages/politik.html
Og når den besøgende så går ind på den vil han ikke vide om der er mere på hjemmesiden. Derfor skal du lave noget der tjekker for frames og genopbygger dem:
<script language=\"JavaScript\">
<!--
    function Rebuild() {
  if (parent == self) {
    location.href = \'/default.html;
}
    Rebuild();
// -->
</script>
<script language=\"JavaScript\">

Eller sætte et link til hovedsiden i bunden af alle sider.

(Og giv lige alle dine under sider en title + metatags, www.metamaten.dk)
Avatar billede coolby Nybegynder
21. juni 2001 - 00:28 #2
madizone --> Det er en flot side du har fået lavet dig. Og jeg mener at hvis laver flere af den slags og grafikken bedre kan du godt tjene lidt lommepenge der. :-)

Angående det med frames, vil jeg sige. Hvis dem der ikke undstøtter frames i deres browser for ikke noget ud af siden.
Avatar billede tommyf Nybegynder
21. juni 2001 - 00:29 #3
Tror godt at vi kan gå ud fra at alle browsere efterhånden understøtter frames?
Avatar billede madizone Nybegynder
21. juni 2001 - 00:31 #4
Spørgsmål :
Findes der nogle browsere stadigvæk som ikke kan tage frames?
Jeg mener - selv gamle internet explorer 3 fra win95b kan da læse frames...

coolby > tsk tsk - har fået lommepenge ;) - 5000 kr. for siden plus opsætning af et kontor ethernetværk med 4 maskiner.
Avatar billede caine.dk Nybegynder
21. juni 2001 - 00:33 #5
af hvad jeg har set kan jeg kun sige prøv igen
se på siderså som:
http://www.racemedia.dk/
http://www.firecrow.subnet.dk/

sider kan lave pænere end det der
men det har jo nok nok noget med at gør at os webdisignere også skal have noget at lave og leve af.

Mvh Caine.dk
Avatar billede tommyf Nybegynder
21. juni 2001 - 00:34 #6
De der 40kb billeder der er på de fleste af undersiderne.....?
(5000 - host)
Avatar billede madizone Nybegynder
21. juni 2001 - 00:39 #7
tommyf > det der script. Det skal sættes ind på alle sider, og koden skal vel hedde :

<script language=\"JavaScript\">
<!--
    function Rebuild() {
  if (parent == self) {
    location.href = \'../index.htm;
}
    Rebuild();
// -->
</script>
<script language=\"JavaScript\">

Den her kode - er den rettet mod søgemaskinerne eller gør det at siden bliver reloadet med frameset når man besøger en af siderne.

Desuden er siden rettet mod den typiske kunde som bruger jubii der kun har 1 link.

Siden er ikke for google søgere o.l.
Desuden tror jeg de fleste potentielle kunder har hoved nok til at se at de skal slette \"pages/politik.html\" fra adresselinjen og taste enter.

Anyway - jeg tror godt jeg vil forsøge med scriptet.
Avatar billede madizone Nybegynder
21. juni 2001 - 00:41 #8
tommyf > hvad mener du med host? Den gamle side fra 1999 han havde var smågrim og kostede ham 12.000 den gang.
Avatar billede madizone Nybegynder
21. juni 2001 - 00:43 #9
den var så bare ikke købt hos mig :D
Avatar billede tommyf Nybegynder
21. juni 2001 - 00:44 #10
madizone >> Hvis jeg nu fortæller dig at min side får en del hits fra søgemaskiner hvor der er søgt på \"www.123ferie.dk\" - hvad siger det dig så? Du skal ikke tro at de selv kan finde ud af, gør det let for dem.

Den gør sådan at siden bliver reloadet med frameset når der kommer en besøgende ind, prøv selv:
www.123ferie.dk/sh_dk.asp?id=1
Avatar billede madizone Nybegynder
21. juni 2001 - 00:45 #11
foresten. hvad er der i vejen med at de 2 store billeder fylder 40k hver, og de 3 små fylder cirka 10-15k hver.

caine > er du webdesigner? I så fald så design en online ordbog med korrekt stavning af Webdesigner.
Avatar billede madizone Nybegynder
21. juni 2001 - 00:48 #12
og lige en sidste ting.
Hvordan kan man kalde sig caine.dk når caine.dk ikke eksistere rent site mæssigt.
Det ville jo svare til at logge sig ind i et chatroom i 1993 og kalde sig jubii.dk
det var der jo heller ikke noget der hed.
Avatar billede tommyf Nybegynder
21. juni 2001 - 00:48 #13
Prøv at check den på et 56kb modem.
Plejer selv at gå efter at ingen billeder er over 20.
Avatar billede madizone Nybegynder
21. juni 2001 - 00:51 #14
Foresten så vil jeg også godt selv kalde mig sådan \"semi-webdesigner\".
After all, så går jeg på mediegrafisk linje på Aalborg tekniske skole.

Se andre af mine \"værker\" på :

www.als-computer.dk
www.als-computer.dk/alsskole/index.html
www.web-sand.subnet.dk
www.knasten.dk
www.ng-clan.subnet.dk
Avatar billede tommyf Nybegynder
21. juni 2001 - 00:57 #15
madizone >> FY,  hvor kunne du, og jeg stolede på dig ;o)
( www.web-sand.subnet.dk )
Avatar billede madizone Nybegynder
21. juni 2001 - 00:58 #16
tommyf > vis mig hvordan jeg kan presse et billede på 600x350 ned på under 20 KB.
Skal det så langt ned bliver det jo bombet af uklarhed og JPEG-artifacts.
Avatar billede madizone Nybegynder
21. juni 2001 - 00:59 #17
tommyf - hva\' mener du?
(confused)
Avatar billede tommyf Nybegynder
21. juni 2001 - 01:01 #18
madizone >> Hvem siger at det behøver at være 600x350?

(sommerhuse er mit felt ;o)
Avatar billede madizone Nybegynder
21. juni 2001 - 01:30 #19
hehe...jeg er ked af det tommy, men kusine vil gerne have sit sommerhus online. desværre :(

MHT til 600x350 - et godt billede er stort og klart.
Avatar billede connie Nybegynder
21. juni 2001 - 01:30 #20
FLOT hjemmeside \"madizone\"! Thumbs up!
Avatar billede connie Nybegynder
21. juni 2001 - 01:41 #21
Det script Tommyf beskriver, bevirker at ingen søgemaskiner sender besøgende ind på en af dine undersider UDEN frames. Du kan dog stadigvæk indeksere din side på søgerobotterne ved at lave meta-tags på din index.htm(l)

Scriptet som du sætter ind på dine undersider ser så ud som følger:

<SCRIPT LANGUAGE=\"JavaScript\">
<!--
    function Rebuild() {
        if (parent != null && parent != self) {}
        else { document.location = \"http://www.top-rengoering.dk/index.htm\"; }
    }

    Rebuild();
// -->
</SCRIPT>
Avatar billede connie Nybegynder
21. juni 2001 - 01:42 #22
....eller www.top-rengoering.dk/index.html hvis du har døbt den sådan...
Avatar billede connie Nybegynder
21. juni 2001 - 01:44 #23
For at uddybe det lidt betyder det at én som prøver at åbne én af dine undersider bliver sendt direkte til forsiden (index.html) med dine frames
Avatar billede agony Nybegynder
23. juni 2001 - 01:35 #24
det er da ret udbredt at bruge sit lands kendebogstaver efter ens navn såsom

agony.dk eller caine.dk

så ved folk hvor man er fra i verden når man feks spiller Diablo 2 online. Her på eksperten er det måske ikke det vigtigste men er sikkert en vane han har sig.
Hvis du gør på mediegrafisk linje på Aalborg tekniske skole så forventer du vel snart at få dine skole penge retur ???

oki oki måske lidt hårdt sagt :-)  men jeg vil da anbefale at du gør mere brug af tables til opsætning af tekster.
Avatar billede bo Nybegynder
25. juni 2001 - 14:05 #25
Pænt logo og baggrund.

Farverne passer godt sammen.

Overskuelig og god navigation.

Det er en god fuktion, at man kan vælge en printe venlig side.

Lidt synd at du har brugt frames.

Men ellers ingen fejl.

Og load tiden er udemærket.

Godt Arbejde!

10@13
Avatar billede madizone Nybegynder
25. juni 2001 - 14:31 #26
Mange tak for de mange svar.
Egentligt burde connie også have point, men når noget som nærmer sig et svar kun er markeret som en kommentar - så kan jeg ikke give point.

Ha\' en god sommerferie!