Avatar billede kehler Nybegynder
05. juni 2008 - 19:54 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Backupprogram med "resume" evne.

Hej derude

Jeg sidder her og skal lave backup af min delvist defekte computer.
Jeg har prøvet med Retrospect og Vista's indbyggede men uden held so far.

Defekten på computeren er nemlig at den crasher/fryser lidt random.

Jeg skal derfor bruge et backup program der kan starte og så efter computeren er frosset og jeg har genstartet; optage backupprocessen igen.

Nogle forslag?

mvh

Kehler
Avatar billede nph12 Nybegynder
05. juni 2008 - 21:08 #1
Prøv at tage backup med Symantec Ghost eller Acronis TrueImage. Lav et image og træk derefter de filer ud du skal bruge.
Avatar billede kehler Nybegynder
05. juni 2008 - 21:15 #2
kan de resume som jeg beder om i mit indlæg?
Avatar billede nph12 Nybegynder
06. juni 2008 - 17:20 #3
Du booter op med en cd-rom, så det sker uden om Windows.

Alternativ kunne du også tage harddisken ud af maskinen og så købe et kabel, som kan forbinde harddisken med en anden computer via usb.
Avatar billede kehler Nybegynder
06. juni 2008 - 17:30 #4
nph12, det er en hardware fejl i computeren som gør det.
Jeg forstår ikke helt din cd-rom løsning, du mener et backup program der kan kopiere uden at windows er bootet?
Avatar billede nph12 Nybegynder
06. juni 2008 - 18:21 #5
"Jeg forstår ikke helt din cd-rom løsning, du mener et backup program der kan kopiere uden at windows er bootet?" JA

Du kan hente en trial version af Acronis TrueImage her
http://eu.acronis.com/homecomputing/products/trueimage/

Tilslut harddisk via USB (man kan sikkert finde kablet billigere, hvis man leder lidt)
http://upload-it.dk/sandberg_usb_all_in_1_hard_disk_link-p-222.html
Avatar billede nph12 Nybegynder
15. juni 2008 - 20:55 #6
Er det lykkes dig, at få taget backup af din computer?
Avatar billede kehler Nybegynder
15. juni 2008 - 21:05 #7
desværre ikke endnu, har ikke haft heldet med mig endnu :)
Avatar billede nph12 Nybegynder
09. juli 2008 - 20:20 #8
Hvad har du prøvet?
Avatar billede kehler Nybegynder
10. juli 2008 - 02:25 #9
Har lige købt mig en 1TB hdd som jeg prøver at bruge firewire 800/400 på engang imorgen, håber det virker.

i må gerne linke til programmer som kan synkronisere med en hdd så jeg ikke behøver at tage en fuld backup hver gang :b
Avatar billede nph12 Nybegynder
13. juli 2008 - 17:28 #10
Det kan TrueImage