Avatar billede telep Nybegynder
05. juni 2008 - 11:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Forbindelse til SQL server (port 1433) i gennem translation box

Hej,

Jeg har et problem.

Jeg vil gerne kunne forbinde til min Ms SQL server 2005 gennem en SAT boks.

Forklaring:
SAT boksen har en global IP adresse, lad os for eksemplets skyld sige den har 195.184.95.80. Denne SAT boks oversætter alt hvad der kommer ind på den til en lokal server/ip, lad os sige 192.168.100.50 - dette er SQL serveren.

Jeg kan i SAT boksen se, at der både kommer trafik ind til serveren og tilbage igen, men via SQL Manager får jeg denne fejl når jeg prøver at oprette forbindelse

TITLE: Connect to Server
------------------------------

Cannot connect to 195.184.95.80.

------------------------------
ADDITIONAL INFORMATION:

Der opstod en fejl under oprettelse af forbindelse til serveren. Under oprettelse af forbindelse til SQL Server 2005 kan denne fejl skyldes den omstændighed,
at SQL Server ikke tillader fjernforbindelser under standardindstillingerne. (provider: Navngivet pipe-provider, error: 40 - Der kunne ikke åbnes en forbindelse til SQL Server.) (Microsoft SQL Server, Error: 1326)

For help, click: http://go.microsoft.com/fwlink?ProdName=Microsoft+SQL+Server&EvtSrc=MSSQLServer&EvtID=1326&LinkId=20476

------------------------------
BUTTONS:

OK
------------------------------

Nogenlunde samme sker hvis jeg prøver at lave en ODBC.

Der den lille finte, at SQL server har det lidt besværlige navn "dbserver\dataserver" - altså med en backslash...

Nogen der ved noget?

Takker.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
05. juni 2008 - 12:30 #1
Jeg vil tro du skal prøve med en anonym adgang, altså

Og så droppe navnet dbserver\dataserver.

Det er ikke sikkert, men mon ikke vi kommer frem til løsningen *S*
Avatar billede telep Nybegynder
05. juni 2008 - 14:12 #2
navnet dbserver\dataserver står desværre ikke til at ændre. Det bliver brugt i mange andre sammenhænge...
Avatar billede janus_007 Nybegynder
05. juni 2008 - 17:36 #3
I bruger dbserver\dataserver i connectionstrings, ODBC's osv ik sandt?

Hvorfor siger du at det ikke står til at ændre? Må jeg se hvordan i skriver en connectionstring?
Avatar billede telep Nybegynder
06. juni 2008 - 11:37 #4
Jo vi bruger navnet, som man nu bruger db navne - men det står altså ikke til at ændre...
Avatar billede janus_007 Nybegynder
06. juni 2008 - 14:07 #5
Okay, det er en rimelig speciel connectionstring hvis man ikke kan ændre i den. Jeg forstår ikke helt denne her "som man nu bruger db navne" ? ehh hos hvem da?

Jeg ved jo dårligt hvad man kan foreslå, hvis der ikke må ændres noget *GG* hmm.. prøv at kigge på clienttools, det er muligt i kan lave et serveralias og så bruge det, men det kræver igen at i ændrer i jeres connectionstrings.

Jeg giver op *LOL*
God fornøjelse...
Avatar billede arne_v Ekspert
06. juni 2008 - 15:07 #6
Der er ikke noget problem ved at remote klienter connecter via IP adresse og port
mens lokale klienter connecter via maskin navn og instans navn til samme server.
Avatar billede telep Nybegynder
20. august 2008 - 09:44 #7
Lukker.

Det kan slet ikke lade sig gøre. Databasen ligger på et cluster og man kan åbentbart (i følge Microsoft) ikke connecte til SQL Server 2005 remote når den ligger på et cluster. Skulle være rettet i 2008.