Avatar billede renny Nybegynder
05. juni 2008 - 09:07 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

startmenu i access 2007

Jeg har lavet en database i access 2007 med en masse formularer, jeg vil lave en menu så det er til at finde rundt, denne menu skal være den der kommer frem når jeg starter databasen

hvordan får jeg en formular til automatisk at vare startside???
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
05. juni 2008 - 09:13 #1
Har ikke prøvet det af, men umiddelbart:
Office menu, Access options, Display form
Avatar billede mugs Novice
05. juni 2008 - 09:17 #2
Jeg kender intet til 2007. Men i alle andre versioner kan du lave en makro således:

Handling: ÅbnFormular.
Handlingsargumenter: Hvilken formular vil du åbne.
Handling: Maksimer

Luk og døb makroen autoexec. Når Access åbner vil programmet lede efter en makro med dette navn. Findes den, vil den blive åbnet og de programmerede handlinger vil blive afspillet.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
05. juni 2008 - 09:26 #3
Den af mig beskrevne metode giver samme resultat som hvis man i 2003 sætter 'StartupForm'
Avatar billede mugs Novice
05. juni 2008 - 09:43 #4
I funktioner > Start kan der vælges en startup-form. Men jeg mener ikke den kan maksimeres i denne menu. Det skal så vidt jeg husker ske i formens hændelsesprocedure.
Avatar billede rosco Novice
05. juni 2008 - 21:19 #5
I 2007 kan gøre dette
Klik på Office ikonet øverst til venstre,
vælg access-indstillinger
vælg menuen aktuel database,
i rullemenuen, vis formular vælger du den formular du ønsker at se ved åbning.
Avatar billede rosco Novice
05. juni 2008 - 21:22 #6
I 2007 er alle formularer maksimerede, med mindre man sætter egenskaben popup til ja.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
06. juni 2008 - 13:01 #7
rosco> at påstå at alle formularer i Access 2007 er maksimerede hvis de ikke er popupforms er altså noget af en påstand! Jeg har efterhånden konverteret adskillige af mine store applikationer til Access 2007 og jeg har altså aldrig set at mine ikke popupforms bliver maksimeret. Det eneste der kan fremprovokere denne adfærd er hvis du bruger funktionen 'tabbed documents' (kan ikke huske det danske udtryk - bruger kun engelske programmer) så viser den forms maksimeret.

(Metoden du henviser til er vel også i grunden den jeg nævner -aktuel database.)
Avatar billede renny Nybegynder
06. juni 2008 - 13:09 #8
jeg kan heller ikke få dem maximeret på denne måde :-)
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
06. juni 2008 - 13:39 #9
Ikke forstået!
Vil du have startupformen til at være maksimeret så den fylder hele skærmen?
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
06. juni 2008 - 13:44 #10
I så fald går du evt. ind på formens OnOpen event og skriver DoCmd.Maximize

Sæt formen til at være startupform på databasen og fjern flueben ved tabbed documents som tidligere nævnt.
Avatar billede jeppe_k Nybegynder
10. juli 2008 - 23:41 #11
I access 2003 findes der en funktion til at lave en sådan startside.

Under (jeg har den kun på engelsk) Tools ->Database utilities ->switchboard manager.

Her kan man lave en sådan start side.

Og under funktionen Tools->Startup kan forskellige værdier defineres til autostart af en form.

Hvis den skal maksimeres skal det som skrevet foroven sikkert definers i hændelsen på formen.