Avatar billede thb Nybegynder
20. juni 2001 - 23:23 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Save for Web i PS 6.0

Hej alle smarte menesker

Jeg har et problem med min photoshop 6.0...

Det er når jeg skal \"Save for web\", så leder den efter min explore i c:/programmer/internet eksplore/ men da jeg kører med Win ME, er /programmer lavet om til /program files og det vil sige at den ikke kan finde min IE, og så kommer den med 2 fejl...

Det er ret irreterende da man gemmer mange gange på en dag...

Er der nogle der ved hvordan jeg får ps til at lede i en anden mappe efter ie, for jeg vil ikke ændre navnet på mappen fra program files til programmer...

Hilsen
Thomas
Avatar billede caine.dk Nybegynder
20. juni 2001 - 23:29 #1
da jeg bruger win2k har jeg ikke det problem

men jeg ville tro at man bare skal trykke på det lille IE5 icon nede i bunden at save for web og velge other  så skulle det virke ved at vælge der hvor at IE5 ligger

Mvh Caine.dk
Avatar billede thb Nybegynder
20. juni 2001 - 23:41 #2
caine.dk > det virkede desværre ikke, det gjorde bare at jeg kunne få lov til at se det i IE, men da jeg prøvede at sige save for web engang til, så kom fejlen igen...
Avatar billede caine.dk Nybegynder
21. juni 2001 - 00:07 #3
hmmm brug noget andet end windows ME brug win 2000
Avatar billede zhark Nybegynder
21. juni 2001 - 00:10 #4
Kan du ikke klikke på \"trekanten\" til højre for ikonet og angive din mappe!?
Avatar billede caine.dk Nybegynder
21. juni 2001 - 00:13 #5
du kan også bare geninstalere photoshop til den mappe hvor at Ie5 ligger eller geninstallere IE5 til den mappe hvor photoshop liger

set ville jeg mene atdet skulle virke

Avatar billede nordclc Nybegynder
22. juni 2001 - 22:42 #6
Jeg benytter win95 og PS 5.5, men dette er et forsøg værd!

Vælg: Arkiv -> indstillinger

Som sagt PS 5.5, men prøv det!

/Claus
Avatar billede thb Nybegynder
24. juni 2001 - 01:08 #7
hvad mener du med arkiv????

Jeg har en engelsk version af PS, men det kan da også være at det er fordi at det er 6.0 og ikke 5.5....??

Thomas
Avatar billede nordclc Nybegynder
25. juni 2001 - 08:49 #8
Hej Thomas

det første menupunkt (det som normalt hedder Filer) hedder i PS 5.5 (på dansk) arkiv!!!

/Claus
Avatar billede grinebidder Nybegynder
01. juli 2001 - 18:11 #9
Man billedbehandler da ikke i Windoze ... brug en Mac – der er ikke problemer med Save for Web ;-)
Avatar billede lokee Nybegynder
02. juli 2001 - 04:15 #10
Hmmm, regnes \"save for web\" ikke bare som en plug-in?

I så fald ændres det bare under \"file\", \"preferences\", \"plug-ins & scratch discs\".
(jeg sidder pt. på 5.5, så der kan være visse variationer i 6\'eren, men det burde være ret ligetil).

Avatar billede lokee Nybegynder
02. juli 2001 - 04:16 #11
og den dag jeg lærer at stave til \"disks\" er jeg et lykkeligere menneske! :)
Avatar billede thb Nybegynder
02. juli 2001 - 09:36 #12
Det er sådan i 6.0 at det er en indbygget funktion...
Avatar billede lokee Nybegynder
02. juli 2001 - 09:36 #13
Tis
Avatar billede theartist Nybegynder
03. juli 2001 - 02:57 #14
du kan vel bare kopiere din (eller én) genvej derhen til programmer, så behøver du ikke at flytte det hele.

Det er givetvis fordi du sidder med en DK photoshop og en US Win ME, at den så gerne vil finde den i programmer. Hvis dette er tilfældet er det givetvis også tilfældet at dette skal ændres i PS sourcekode, så det med genvejen er nok eneste løsning, hvis du ikke vil fjerne det hele.