Avatar billede nicocarlos Nybegynder
02. juni 2008 - 23:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Canon EOS400D aflader hurtigt

Hejsa

Jeg købte for et par måneder siden et Canon EOS400D og det er mit første spejlrefleks kamera.

Problemet er at jeg synes det aflader utrolig hurtigt, når kameraet er slukket. :D - hvis jeg ikke har brugt det i 2-3 dage, så er det afladt selvom, det var fuldt opladt og kun brugt til et par billeder.

Kan det være rigtigt? - Jeg har prøvet med 2 batterier nu og det er samme problem.

På forhånd tak

Mvh Nicocarlos
Avatar billede Beach Mester
03. juni 2008 - 00:51 #1
Hvis det som udgangspunkt er org. og nye batterier vi snakker om, så er der noget galt.

Aflader de både når de sidder i kameraet og når de ligger ude?
Hvad hedder batterierne (model)?
Hvor gamle er de / hvor mange gange er de blevet opladet?

Jeg kan have mine siddende i huset i mange måneder uden at de fejler noget, og har til omkring 100-400 skud i kassen på et frisk opladet batteri.

//Beach
Avatar billede tonygk Nybegynder
03. juni 2008 - 11:43 #2
Hvis jeg ikke tager fejl, har dit kamera firmware version 1.1.0.
Du kan muligvis rette fejlen ved at opgradere til ver. 1.1.1.
Det hjalp mig.
Her kan du finde det nyeste firmware.
http://web.canon.jp/imaging/eosdigital3/e4kr3_firmware-e.html
Avatar billede nicocarlos Nybegynder
03. juni 2008 - 15:21 #3
Beach, de har været helt nye og orginale.

Jeg har godt nok ikke testet med at have det liggende ude, det vil jeg prøve.

Batteriet er standard i EOS 400D (Canon EOS 400D - NB2-LH Lithium Ion battery )

De er næsten helt nye og er ikke blevet opladet mere end 5-15 gange. (måske lidt mere, men det er jo klart når de aflader)

Tonygk, tak det vil jeg prøve.
Avatar billede Beach Mester
03. juni 2008 - 23:28 #4
Tonygk--->
Kører selv med 1.1.0 og har som sagt ikke oplevet problemet med at huset spiser mine batterier på den måde.
Nicocarlos--->
Hvis batterierne ikke dør på de omtalte 2-3 dage når de ligger frit så kan vi næsten med sikkerhed søge problemet i selve kameraet.
Forsøg med opdatering af firmware som beskrevet, om det hjælper ved jeg ikke. Men det er jo gratis og kan i hvert tilfælde ikke skade:-)
For lige at være sikker på at det ikke er en forkert indstilling du har på kameraet så check lige at følgende er i orden:
1/ Kameraet er slukket når du ikke bruger det
2/ Autosluk står til 30 Sek
3/ LCD autosluk er til

Hvis du stadig har problemet så ville jeg forsøge at oplade et batteri 100%, sætte det i kameraet, teste at der er lys i maskineriet, slukke kameraet og så lade det stå i de her 2-3-5 dage uden at bruge det. Hvis du efter denne tid tænder det op og det viser at der er low power på batteriet ville jeg slet ikke betænke mig på at sende det til service da der er et eller andet i elektronikken der trækker en spænding ud af dyret.

//Beach
Avatar billede nicocarlos Nybegynder
28. august 2008 - 08:39 #5
Tak for hjælpen. Jeg har bare taget batteriet ud når jeg ikke bruger det.
Avatar billede Beach Mester
29. august 2008 - 00:25 #6
Hvis batterierne nu holder som de skal (når de ikke sidder i kameraet) så syntes jeg da du skal tænke i din garanti / reklamationsret hvis kameraet er under de 2 år. Det er jo ikke det mest praktiske at skulle pille batterierne ind og ud konstant:-)

Ligger et svar, da du vel om ikke andet så har kunne bruge noget af ovenstående *S*

//Beach
Avatar billede nicocarlos Nybegynder
29. august 2008 - 14:08 #7
Ja tak.

Jeg har en ven, der er fotograf som siger det jeg har været ude for, sker rimlig ofte.