Avatar billede mr-mycom Nybegynder
02. juni 2008 - 22:00 Der er 2 kommentarer

Hente fil ind i RichTextBox

Goddag eksperter.

Jeg har en Richtextbox i mit program, og en knap til at åbne en .txt fil ind i det. Jeg finder .txtfilen og trykker åben, men så går programmet i hak.

Min kode er flg:

Public Class Form1
    Private Sub mAben_Click_1(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles mAben.Click
        openFD.ShowDialog()
        If openFD.FileName = "" Then
        Else

            RichTextBox1.LoadFile(openFD.FileName)
        End If
    End Sub
End Class

Mvh.
Christian
Avatar billede arne_v Ekspert
03. juni 2008 - 03:08 #1
Hvad betyder det at "går i hak" ?
Avatar billede mathiasovesen Nybegynder
07. august 2008 - 23:01 #2
Så skulle det gerne virke :)

Public Class Form1
    Private Sub mAben_Click_1(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles mAben.Click
        openFD.ShowDialog()
        If openFD.FileName = "" Then
        Else

            RichTextBox1.LoadFile(openFD.FileName, RichTextBoxStreamType.PlainText)
        End If
    End Sub
End Class