Avatar billede guffi1220 Nybegynder
02. juni 2008 - 17:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ny bærbar

Hej Eksperten..
Jeg står og skal finde en ny bærbar til min søster til ca. 4000-5000 kr. Det er ikke en computer der skal spilles på, men som skal bruges i skolen, og til at se lidt film på.
Skærmens størelse må fakstik helst gerne være rimelig lille, hvis det kan lade sig gøre.

Jeg er sådan lidt på bar bund med, hvad jeg skal foreslå hende, da jeg ikke ved nok om det forskellige hardvære. Hvilken processor skal jeg gå efter, hvilket mærke osv, hvilken OS (vista home/basis/premium osv  eller xp)

Håber der er nogle som kan give et par gode råd eller evt et direkte forslag på en comp.. :)
Avatar billede guffi1220 Nybegynder
02. juni 2008 - 17:55 #1
(hun har en 15" skærm nu, og vil ikke have noget imod, at den var mindre..)
Avatar billede haverslev Novice
02. juni 2008 - 21:42 #2
Avatar billede haverslev Novice
02. juni 2008 - 21:49 #3
Ang. valg af styresytem, så er det lidt en smagssag.
Men der er ingen tvivl om at der er problemer med at maskinerne skal være en del kraftige bestykket til at køre med Vista end de skal til at køre med XP
Tillige er der også lidt problemer med lidt ældre software, med at køre på Vista.
Modsat så er der flere producenter der ikke levere med XP og ej heller understøtter support af XP drivere.
F.eks holder mig indtil videre, selv fra Vista og afventer at alle problemer er løst inden jeg skifter mit XP styresytem ud på mine velkørende maskiner :-).
Avatar billede guffi1220 Nybegynder
18. august 2010 - 16:00 #4
Haverslev, hvis du vil smide et svar, lukker jeg denne tråd :)
Avatar billede haverslev Novice
18. august 2010 - 16:20 #5