Avatar billede lousoe Nybegynder
20. juni 2001 - 22:21 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

ME vil ikke slukke pc\'en

Når jeg vil lukke ME skulle pc\'en gerne slukke af sig selv, og det sker da også for det meste. Men af og til, og især når maskinen har været tændt længe, så slukker den ikke af sig selv. Der kommer orange striber vertikalt på skærmen. Jeg kan selvfølgelig holde tænd-knappen inde i 5-6 sekunder, men det er jo næppe meningen. Er der nogen der har et godt forslag?
Avatar billede caine.dk Nybegynder
20. juni 2001 - 22:25 #1
Det er noget du skal sætte i din bios
det here ACPI det skal være slået til brøv at se i din bios under power mangensment eller sådan noget

Mvh Caine.dk
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
21. juni 2001 - 10:29 #2
Hejsa.....

Gå evt. i start > kør > skriv: msconfig.....gå hen på fanebladet start......derinde kan du klikke flueben væk.......der hvor du klikker væk, lukker du programmerne ned, i din opstart af pc.........dem du skal lade være på er, scanregistreringsdatabase, joboversigt og systemtray.......lad også dit evt. virusprogram køre......:o)

Good luck

Mr.Athlon
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
21. juni 2001 - 10:31 #3
Grunden til dette, er at når din pc har kørt længe, og alle de programmer står og kører, kan Windows ikke \"nå\" at lukke dem ned, og derfor slukker den ikke......:o)
Avatar billede jj2 Nybegynder
21. juni 2001 - 19:28 #4
>>lousoe

-Når windows ikke vil lukke skyldes det formodentlig et eller andet job som ikke kan afsluttes på grund af et logisk-paradoks eller manglende time-out-mulighed?

Prøv derfor først følgende:

1. -Kør diskoprydning, regclean41, scandisk & defrag indtil regclean ikke kan finde flere fejl.

2. -Kør MSCONFIG og deaktivere alle de TSR-programmer, under start, som du ikke bruger. -Det gælder især Task-manager.

Håber det hjælper dig på vej mod en løsning?

MVH
jj2
Avatar billede cyber_k Nybegynder
22. juni 2001 - 10:57 #5
Mig bekendt er der en fejl i ME som også er i 98. Hvis nogle af de andre forslag nu ikke skulle virke, så kan du på Microsofts hjemmeside downloade en patch. Forhåbenligvis løser den så problemet.
Avatar billede lousoe Nybegynder
23. juni 2001 - 08:24 #6
Tak for jeres svar. Desværre var der ikke rigtig noget der battede. Jeg deler pointene mellem Jer for Jeres bidrag.
På et eller andet tidspunkt vil jeg prøve at reinstallere ME. Så må jeg håbe at det løser problemet...