Avatar billede per2edb Praktikant
02. juni 2008 - 15:39 Der er 1 løsning

Databasen bryder sammen

Jeg har access 2007 fra office 2007 prof og Vista ultimate. herudover den nye MS home Server. (MS home server er vist XP)

Vi er 3 maskiner der er fælles om DBén der ligger på home serveren
Vi er kun 1. bruger af gangen inde på DBén
Jeg har både kørt delt og udelt Db - men fejlen er den samme
Hvis vi kun logger on fra maskine nr 1 går det nogenlunde (men ikke fejlfrit)
Hvis Maskine 2 logger på senere (men alene) er det sikkert der er fejl i DBén når den nyopstartes.
Fejlene kan være forskellige lige fra en tabel 0 stilles til der skrives der ikke er mere hukommelse.

Hver maskine startes således:
"C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12\MSACCESS.EXE" "\\Server\ERP\VorDb.accdb"

er det rigtigt????
eller skal vi starte direkte på serveren:

\\Server\erp\VorDb.accdb

Hvad er årsag til det bryder sammen??????????????????????
Avatar billede jeppe_k Nybegynder
10. juli 2008 - 23:32 #1
Har du prøvet at dele databasen fra en anden computer for sikre at det ikke er serveren der er problemet. har du lavet noget overvågning på serveren