Avatar billede jalmer Nybegynder
02. juni 2008 - 11:10 Der er 2 kommentarer

En skudlyd der skal gøres fjern

Hej
Jeg skal til en forestilling bruge en lyd af en pistol der bliver affyret i en skov i nærheden. Jeg har allerede lyden, og den har et fint ekko og en god bredde, men selve lyden af skudet er ikke fjern nok. Jeg bruger audacity til at redigere med, og jeg ville høre om der var nogen der havde nogen idéer til hvordan jeg kan gøre selve skudlyden fjern. Jeg har fået at vide at jeg skal skrue ned for diskanten så der kommer mere bas på, men jeg ved ikke hvordan jeg gør deti audacity?
Avatar billede dunderfjert Nybegynder
02. juni 2008 - 12:22 #1
Spørg DR, de er eksperter i at manipulere med lyd, bare sig du er ved at lave noget anti Irakkrig så får du et studie for dig selv.
Avatar billede trav4u2 Novice
02. juni 2008 - 18:21 #2
Du kan prøve at give klippet en gang High og Low pass filter:

Rediger - Select - Alle
Effekt - High Pass Filer - OK
Effekt - Low Pass Filer - OK