Avatar billede ivan0205 Nybegynder
02. juni 2008 - 11:08 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Erfaringer med scanning af negativer og dias

Jeg er på udkig efter en scanner i prislejet 1000-1500 kr, som kan scanne alm. 35 mm negativer og dias. Jeg har en anselig mængde, der skal scannes.

•    Er der nogen der har NYE erfaringer (fra år 2008) med kvaliteten på flatbed scanners vs ”rigtige” negativ/dias scannere? (enten generelt eller med henvisning til specifikke modeller)
•    Er der nogen, der kan henvise til tests i danske/engelske/tyske magasiner (i den rækkefølge), der kan ses online?

Jeg har umiddelbart kig på flg. modeller:
•    Canon CanoScan 8800F (scanner 12 negativer pr scan/ca. 1250 kr)
•    Epson Perfection 4490 Photo (scanner 12 negativer pr scan /ca. 1750 kr.)
•    HP ScanJet G4050 (scanner 30 negativer pr scan /ca. 1300 kr.)
•    Plustek OpticFilm 7200 (scanner 6 negativer pr scan /ca. 1400 kr.)
•    Plustek OpticFilm 7300 (scanner 6 negativer pr scan /ca. 1600 kr.)

Er der nogen der har erfaringer med netop disse scanneres hastighed samt ikke mindst kvalitet mht. scanning af negativer/dias? Jeg hører dog også gerne om erfaringer med andre mærker/modeller!

Har nogen generelt indtryk af, om man kan stole på de scan-tider, som producenterne angiver?

Håber at høre fra rigtigt mange.
Avatar billede ivan0205 Nybegynder
11. juni 2008 - 10:07 #1
Da der ingen svar/kommentarer har været, lukker jeg spørgsmålet her og opretter det i stedet i en anden tråd på eksperten - med håb om større respons :-)
Avatar billede ivan0205 Nybegynder
11. juni 2008 - 10:36 #2
Svar