Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2001 - 22:08 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Excel

jeg importerer en kommafil i Excel,hvordan gemmer jeg den igen sa det stadig er en kommasepareret fil.

~ibtage~
Avatar billede Lasse Novice
20. juni 2001 - 22:50 #1
du kan ikke save det i semmikolon sepereret format?
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2001 - 23:01 #2
Jo det er nemlig kun det jeg kan, men jeg vil have det gemt(save) i kommaformat
Avatar billede lsimony Nybegynder
21. juni 2001 - 07:14 #3
Kan du ikke bruge dette???

tryk på Save As
nederst i dialogboksen under Save As Type skal du vælge CSV, da vil du gemme excel som en komma separeret fil

Hilsen

Lars :-)
Avatar billede gonzoo Nybegynder
21. juni 2001 - 07:17 #4
tryk gem som og filtype CSV.  gonzoo ;o)
21. juni 2001 - 12:17 #5
CSV\'filer er typisk semikolon sepereret i en almindelig dansk version af Excel.

Du kan efterfølgende åbne din CSV fil i Word, og lave søg og erstat.

ibtage>> skal din kommafil tilbage til et dos-baseret program eller et windows-baseret program - det er nemlig afgørende for hvilket tegnsæt du skal bruge til æøå (ansi eller ascii).

Jeg har lavet et tilføjelsesprogram til excel, hvor du selv kan vælge, men det er mod betaling og ikke point :-| flemse@post3.tele.dk
Avatar billede nih Novice
22. juni 2001 - 00:02 #6
Du kan anvende Access.

Importer regnearket til en tabel, og gem tabellen som en tekstfil. Det starter en guide, hvor du kan vælge forskellige seperationstegn bl.a. komma.

Hvis det hele drejer sig om et \"view\" af den oprindelige komma-fil, kan du linke den i Access, og slippe for konvertering frem og tilbage.

Niels
Avatar billede janvogt Praktikant
22. juni 2001 - 08:33 #7
Jeg har en makro liggende, som eksporter til CSV-fil, hvor man valgfrit kan vælge separatortegnet - altså om det skal være semikolon, komma etc.

For lidt flere point er det dit.
Opgiv mailadresse eller send en mail til jan_vogt_hansen@hotmail.com
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2001 - 21:00 #8
>nih< tak for dit forslag men det er lige så besværligt som jeg gør det nu, det var for at løse opgaven lettere.
>isimony< har prøvet dit forslag, men den  erstatter alle komma\'erne med simikolon

~ibtage~
Avatar billede janvogt Praktikant
23. juni 2001 - 08:11 #9
Med lidt omprogrammering kan makroen godt laves om til standard-komma og f.eks. sættes på en knap. Så kan det da vist ikke blive nemmere!