Avatar billede mohammed50 Nybegynder
02. juni 2008 - 01:32 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Opsaetning af netvaerk

Hej
Jeg har en baerbar der er tilsluttet til internettet via en traadloes forbindelse, og en anden pc jeg tilslutter med ledning direkte til min router. Begge computere er paa nettet, og nu vil jeg gerne lave et lille netvaerk mellem de 2 pc'er, saa jeg kan dele filer. Er det muligt at lave et netvaerk mellem en traadloes pc og en der er tilsluttet til min router med ledning ? og hvordan goer jeg det ?
begge pc'er koere med windows xp.
Avatar billede ejldk Nybegynder
02. juni 2008 - 01:55 #1
Du burde kunne se alle computere på netværket ved at åbne Netværkssteder i Start-menuen.
Avatar billede jokerper Nybegynder
02. juni 2008 - 09:35 #2
Check arbejdsgruppe navnet.

WORKGROUP ELLER MSHOME skal være ens på begge pc er.
Avatar billede mohammed50 Nybegynder
02. juni 2008 - 19:14 #3
Begge har mshome som workgroup, men baerbaren er traadloes, og det er der problemet ligger tror jeg, havde de begget vaeret med ledning, saa ville det ikke vaerer et problem, men har laest lidt paa nettet, og der staar noget om et access point (WAP). Ved ikke hvordan det haenger sammen ?
Og jeg har ikke nogen hub, men en router som har 4 porte og traadloes sender, kan jeg bruge den til at lave netvaerket ? eller skal jeg have en hub eller switch mere ?
Avatar billede jokerper Nybegynder
02. juni 2008 - 19:53 #4
Prøv at checke om du har aktiveret netbios over tcp/ip under egenskaber for netværkskortet ved ip4.

Du har det udstyr som skal til du behøves ikke købe mere du skal bare lige have styr på alle indstillinger.
Avatar billede jokerper Nybegynder
02. juni 2008 - 19:55 #5
Prøv at se om du har aktiveret NetBIOS sker: Under egenskaber for trådløsnetværksforbindelse > Internetprotokol (TCP/IP) > Egenskaber > Faneblad "Generelt" > Avancerede > Faneblad WINS > Radiobutton "Aktiver NetBIOS via TCP/IP" vælges.
Avatar billede mohammed50 Nybegynder
03. juni 2008 - 01:12 #6
Ret underligt, da jeg taendte pc'erne idag saa kunne jeg godt se begge pc'er over netvaerket. Installerede vnc, og det virkede ogsaa. Men lige pludselig siger den at vaerten kendes ikke naar jeg vil proeve igen. og saa kan jeg heller ikke se pc'erne over netvaerket. Det virker som om at forbindelsen er der af og til, men begge computere er paa nettet hele tiden. Har ogsaa proevet det med netbios jokerper.
Avatar billede jokerper Nybegynder
03. juni 2008 - 17:04 #7
prøv - i start - kør - kommando promt - hvis du ved hvad det er? - lav en ipconfig /all

på begge pc er og skriv ip adressen ned og prøv at pinge dem

ping ip-adresse      / ping 192.168.0.XXX eller hvad nu din ip er.

Se om du kan pinge dem.
Avatar billede mohammed50 Nybegynder
06. juni 2008 - 01:06 #8
OK, det ser ud til at min firewall blokerede for min forbindelse mellem pc'erne. Og derfor virkede min vnc ikke.Jeg bruger norton 2007, og der har jeg tilladt den anden pc's ip. Og nu virker det foreloebigt, men ved ikke om den vil miste forbindelsen igen. Og netvaerket begyndte bare at virke uden jeg gjorde noget, altsaa efter jeg havde delt drevene.
Saa kom med et svar jokerper, saa jeg kan lukke spoergsmaalet.
Avatar billede jokerper Nybegynder
06. juni 2008 - 06:00 #9
Det lyder rigtig godt for dig!!! Skulle det ikke virke holder jeg lige øje med sp, et par dage.