Avatar billede lordt_nelson Nybegynder
01. juni 2008 - 22:39 Der er 8 kommentarer

Excel - køre vildt langsomt

Hej
Det bliver svært at løse da det næsten kræver at man har arket.
Det er ikke kæmpe stort. Har 9 forskellige ark hvor der på to af den er data og de andre grafer

Har mange tæl.hvis funktioner.

Har pøvet at side og slette, og når alle disse tæl.hvis er væk går det meget hurtigere...

E
Avatar billede jkrons Professor
02. juni 2008 - 08:14 #1
Du må gerne prøve at sende arket til jan snabela kronsell dot net
Avatar billede jkrons Professor
02. juni 2008 - 09:05 #2
Det kører også pænt langsomt hos mig. Jeg har nok ikke de vises sten, til at få det til at køre hurtigere, men der hvor jeg kan se, at det virkeligt går langgsomt er ved alle de SLUMP(), du har i datarket. De genereres én ad gangen, og selv om der kun er omkring 100 tager det tilsyneladende ret lang tid.

Sletter jeg dem, kører det helt fint.
Avatar billede lordt_nelson Nybegynder
02. juni 2008 - 09:37 #3
Når jeg sletter SLUMP køre det stadigvæk meget langsomt, men sletter jeg TÆL.HVIS så køre den.

Der er ikke en eller anden måde hvorpå man kan se hvor meget regne kraft den skal bruge ?
Avatar billede jkrons Professor
02. juni 2008 - 09:49 #4
Ikke så vidt jeg ved.
Avatar billede jkrons Professor
02. juni 2008 - 09:59 #5
Men jeg kan se at dine countifs checker på hele E og F kolonnerne. Prv evt at ændre det, så de kun checker på det relevante range.
Avatar billede lordt_nelson Nybegynder
02. juni 2008 - 10:17 #6
laver den beregninger selvom celler er tomme ?
Avatar billede jkrons Professor
02. juni 2008 - 11:11 #7
Ja, den gennenmgår cellerne, for at "se" om de er tomme.
Avatar billede heinosebastian Nybegynder
06. juni 2008 - 19:59 #8
Ligge en masse tips og tweaks her http://www.officeguide.dk der sku nok ku findes noget brugbart til at optimere excel.