Avatar billede morten-1981 Nybegynder
31. maj 2008 - 21:36 Der er 4 kommentarer

Tilføj/ret querystring

Kan det virkelig passe, at der ikke er en let funktion til at tilføje eller ændre en querystring?

Jeg starter eksempelvis ud med:
side.php?type=mand

Så vil jeg gerne tilføje &alder=21, så det bliver:
side.php?type=mand&alder=21

Efterfølgende vil jeg gerne kunne opdatere alder, hvis brugeren vælger noget andet og den allerede er udfyldt. Der er 3 variabler, som kan indeholde 8 forskellige værdier.
Avatar billede w13 Novice
31. maj 2008 - 21:53 #1
Så skal adresselinjen vel opdateres, så du må genindlæse siden. Jeg mener ikke, det andet kan lade sig gøre på nogen måde. Du må bare hente querystringene ned i variabler så.
Avatar billede morten-1981 Nybegynder
31. maj 2008 - 22:02 #2
Det kunne ellers være faens meget lettere :(
Avatar billede danishmale Nybegynder
01. juni 2008 - 01:33 #3
kan gøres med javascript uden at genindlæse siden
Avatar billede olebole Juniormester
01. juni 2008 - 18:10 #4
<ole>

Nej, det kan ikke gøres med JavaScript. Man kan opdatere dele af siden med JS, men det ændrer ikke query strengen - hvilket alt afhængig af kontekst kan være alt fra 'rystende ligegyldigt' til 'absolut katastrofalt'  ;o)

/mvh
</bole>